16. augusta 2014

Pomoc z lekárne (1. časť)


Kozmetické firmy ponúkajú množstvo výrobkov na liečbu prejavov akné, ktoré sú pomerne drahé a povedzme si pravdu, nie vždy zaberajú tak, ako by sme si za tie peniaze želali. Okrem drahých ,,značkových" produktov však v lekárňach môžeme nájsť voľne dostupné prípravky, ktoré nestoja veľa a dokonca aj účinkujú.

Jedným z lekárenských výrobkov je Ichtoxyl. Ichtoxyl odporúčam na liečbu podkožného akné, ktoré je veľmi nepríjemne. Na rozdiel od klasickej formy akné sa nedá vytlačiť, bolí a veľmi dlho sa hojí.

Ichtoxyl

 
Čo hovorí výrobca: Ichtoxyl sa používa na drobné infikované poranenia a pri uhrovitosti. Pôsobí protisvrbivo, protizápalovo, znižuje tvorbu mazu (pôsobí antiseboroický), má mierny dezinfekčný účinok, zvyšuje prekrvenie kože. Používa sa na miestnu liečbu pri infekčných a hnisavých kožných ochoreniach, pri infikovaných plesňových ochoreniach, pri omrzlinách, pri  preležaninách, pri začínajúcej furunkule (hnisavý zápal vlasového puzdra) a pri uhrovitosti.

Zloženie: Liečivá sú ichtamol 2,7 g, perboritan sodný 0,3 g, oxid vápenatý 0,006 g, síran hlinito-draselný 0,006 g v 30 g dermálnej masti. Ďalšie zložky (masťový základ) sú vosk z ovčej vlny - lanolín, žltá vazelína, čistená voda

Cena: cca 1,40 €


Moje subjektívne hodnotenie: Ichtoxyl mi odporučila kozmetička. Používam ho, keď sa mi občasne spraví podkožné akné, ktoré bolí a nedá sa vytlačiť. Nanášam ho iba lokálne na miesto výskytu podkožného akné. Ichtoxyl lieči podkožné akné dvojakým spôsobom (zrejme v závislosti od akné). Jeden spôsob je taký, že vyrážku vysuší. Častejšie však vytiahne zápal na povrch a vyrážka sa dá jednoducho bezbolestivo a bez násilia vytlačiť. Liečba trvá približne 2  dni.

plusy: 
  • na rozdiel od mnohých drahých značiek Ichtoxyl aj účinkuje
  • bežne dostupný v lekárni
  • lacný
mínusy:
  • vôňa/zápach pripomínajúci decht
  • tmavá farba masti (oblečenie je potrebné chrániť gázou)
  • ak sa oblečenie umaže od masti je problematickejšie ho vyprať
  • kvôli farbe a pachu je vhodný iba na domáce použitie

tmavé sfarbenie krému
Perspektíva produktu na mojej poličke: Balenie Ichtoxylu má 30 g takže vydrží naozaj dlho. Je veľmi účinným prostriedkom proti bolestivému podkožnému akné, ktoré sa občasne vytvorí.

Celkové hodnotenie výrobku: Výrobku dávam 4 body z mojej päťbodovej hodnotiacej stupnice.


Druhý diel série ,,Pomoc z lekárne" bude venovaný ďalšiemu účinnému prostriedku na liečbu akné.

7 komentárov:

  1. Zaujímavé, asi sa po ňom obzriem. Naozaj je za prijateľnú cenu a ak účinkuje, na doma bude dobrý :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyzerá byť účinný. Určite si ho pôjdem kúpiť a vyskúšam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. presne túto masť mám a používam už asi pol roka na také tie extrémne nepríjemnosti na tvári a je to jediné, čo účinkuje!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. téda, tak to musím vyzkoušet, sudocream mi nezabírá :( a teď mám právě ty podkožní nepříjemný boláky a už nevím, co s nimi :(

    www.mujsvetkosmetiky.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skus vyskusat aj uzivanie tinktury z medvedieho cesnaku. Ja som ju douzivala pred cca 2 tyzdnami a prestali sa mi tvorit podkozne akne.

      Odstrániť
    2. děkuji za radu :) dá se i někde koupit, nebo si ho musím vyrobit? Začla jsem teď se zeleným jílem, tak uvidíme, jaké bude mít výsledky...

      Odstrániť
    3. Ja som kupila tinkturu v jednom obchode s bylinkami, ale videla som tinktury aj v internetovych obchodoch.

      Odstrániť

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥