Čo so začervenanou pleťou?

Zima dáva tradične pleti poriadne zabrať a táto zima bola pre moju pleť obzvlášť nepríjemná. Prejavila sa na mojej pleti v podobe začínajúcej rosacea. Podrobne o tom píše napríklad Veronika, vďake ktorej som vlastne vedela o čo ide a začala som tento problém riešiť hneď v počiatočnom štádiu. Počiatočné začervenanie pleti som si vlastne akosi ani nevšimla, lebo veď v zime sa ráno líčime pri umelom osvetlení a večer po návrate z práce je znovu tma. Mierne začervenanie, ktoré som pozorovala za denného svetla počas víkendov som prikladala len nejakej náhode. Po jednom predĺženom víkende na horách sa však k začervenaniu pripojilo aj ihličkové pichanie v oblasti nosa. A to už bolo treba ihneď riešiť. A tak som čítala, hľadala, googlila. Našla som síce viacero krémov riešiciach problém rosacea, avšak keďže išlo o začínajúce štádium povedala som si, že by mohol kľudne pomôcť bežne dostupný CC krém od Mixa, ktorý bol cenovo najprijateľnejší.


CC krém proti začervenaniu Mixa
CC krém proti začervenaniu Mixa



Podľa popisu výrobcu ide o upokojújuci krém proti začervenaniu s OF 15. Krém je bohatý na zložky známe pre svoje upokojújuce účinky a zmiernenie začervenania pleti. Krém má zmierniť začervenanie. Pleť má byť upokojená a rozjasnená a farba pleti sa má postupne zjednotiť.

Cena: cca 7 €

Zloženie aqua, isononyl isononanoate, glycerin, octocrylene, niacinamide, dimethicone, ethylhexyl salicylate, diisopropyl sebacate, sucrose tristearate, butyl methoxydibenzoylmethane, ammonium polyacryldimet hyltauramide / amonium, polyacryloyldimethyl taurate, methylsilanol / silicate crosspolymer, drometrizole trisiloxane, ascorbyl glucoside, polysorbate 61, arnica montana flower extract, butyrospermum parkii butter / shea butter, caffeine, caprylyl glycol, cera alba / beeswax, cetyl palmitate, CI 19140 / yellow 5, CI 42090 / blue 1, citric acid, cupressus sempervirens seed extract, dimethiconol, disodium edta, PEG-12 dimethicone, phenoxyethanol, polygonatum multiflorum rhizome / root extract, sodium benzoate, sodium citrate, sodium hydroxide, sodium stearoyl glutamate, xanthan gum, parfum (F.I.L. B55526/1)
Podľa organizácie EWG sa v zložení nenachádzajú žiadne "High Hazard" látky.


CC krém proti začervenaniu Mixa

Moje subjektívne hodnotenie: krém má príjemnú konzistenciu a jemnú, takmer nebadateľnú vôňu. Na tvári vytvára príjemnú ochrannú vrstvu. Je tiež skvelým podkladom pod make-up. Všetky podkladové bázy, ktoré som doteraz vyskúšala by sa mohli z hľadiska nanášania a predĺženia výdrže make-upu skryť. Po prvom týždni používania prestalo ihličkové pichanie, ktoré som pociťovala v oblasti nosa. Tým však moje ódy na Mixa krém končia. Musela som ho prestať používať, lebo sa mi na tvári začalo vytvarať podkožné hrbolčekovité akné. Najskôr som si povedala, že to môže byť náhoda. Prestala som ho používať v oblasti tváre, ale používala som ho na uši, ktoré mám už tradične veľmi suché. Hrbolčekovité akné sa mi spravili ale aj na ušiach. To už bol pre mňa dostatočne silný a presvedčivý dôkaz, že za to môže tento krém. Či už za to môžu silikóny, alebo bambucké maslo, ktoré krém obsahuje, alebo kombinácia všetkých týchto zložiek, nič to nemení na fakte, že krém nemôžem používať.

plusy:
  • príjemná vôňa a konzistencia
  • priaznivá cena a dostupnosť
  • pekný obal
  • vhodný ako základ pod make-up
  • naozaj účinný na rosacea
  • žiadne "High Hazard" látky v zložení

mínusy:
  • nie je vhodný na problematickú pleť

Perspektíva produktu na mojej poličke: Napriek tomu, že mne krém nesadol, ho odporúčam nakoľko naozaj rieši problém rosacea. Ak nemáte sklony k upchávaniu pórov mal by vám vyhovovať. V najhoršom ho použijete ako krém na nohy, tak ako ja. Má totiž skvelé hydratačné účinky.

Celkové hodnotenie: mojej pleti nevyhovoval

A ako som teda vyriešila začervenanie pleti? V lekárni predávajú voľne predajný Jarischov roztok (kombinácia kyseliny boritej s glycerinom, ktoré sú rozpustené v demineralizovanej vode a konzervované methylparabenom a propylparabenom). Tento roztok za 2,50 € vyriešil začervenanie pleti za cca 2 týždne.


Vedeli ste, že začervenanie a pichanie pleti môže byť začiatkom veľmi nepríjemnej rosacea?

Komentáre

  1. Ten Jarischov krém vyskúšam. Tiež mám na líci pri nose začervenalú tvár. Neviem či je to rosacea? asi budem musieť naštudovať.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky