Bylinný prášok na pleť z Indie

Pri potulkách po mojom obľúbenom e-shope ponúkajúcom prírodnu kozmetiku som narazila na veľmi zaujímavý bylinný prášok s názvom Tarika, ktorý podľa popisu sľuboval priam modré z neba. Kedže okrem veľkého 50 g balenia sa dalo objednať i menšie testovacie 20 g balenie, objednala som si ho. Veď čo ak by tie veľké sľuby boli predsa len reálne?

bylinná zmes na pleť


Podľa popisu výrobcu ide o prírodnú ájurvédsku kozmetiku, pričom je určená pre pleť s akné a zanesenú pleť. Tarika má podľa výrobcu odstrániť akné, vyrážky a vyčistiť pleť. Pleť má tiež vyživiť, vyhladiť a odstrániť stopy po akné (jazvy).

Cena: 5 € za 20 g balenie v papierovom sáčku, alebo 11 € za 50 g balenie v plastovom obale

Zloženie: achoras calumas 6%, embelic myrobalans 5%, taxus bacata 3%, myristica oficinalis 1.8%, cyprus rotundous 1.4%, myrobalans 1.2%, myrobalan bellerica 1.2%, santalum album 1%, curcuma aromatica 0.5%, embelia ribes 0.3%, berperis aristata 1.1%,

Použitie: 1/3 čajovej lyžičky Tarika Akné prášku nasypte do malej misky. Pridajte trochu mlieka alebo vody a rozmiešajte na kašičku. Naneste na líca, nos, čelo (pozor na oči), bradu alebo len na liečené časti pleti. Pri nanášaní jemne masírujte. Nechajte zaschnúť a pôsobiť najmenej 25 minút. Potom umyte vodou a vytrite uterákom do sucha. Používajte 1-2 denne. Mydlo a krémy na tvár znižujú účinok Tariky.

bylinná zmes na pleť

Moje subjektívne hodnotenie: poviem rovno, že Tariku som nepoužívala podľa návodu. Osobne si myslím, že používať každý deň, či dokonca dvakrát do dňa prostriedok, ktorý pleť vysušuje nie je vhodné. Pleť potom reaguje tak, že na obranu produkuje viac mazu. Ďalším zádrheľom je používanie inej kozmetiky, ktorá znižuje účinnosť Tariky. No čo k tomu povedať. Verím, že všetká tá kozmetika, ktorú na seba dávame sa podpisuje na stave pleti, ale nežijem v lese pri studničke, aby som si mohla dovoliť používať iba Tariku. Sčasti je to tiež len výhovorka, ak by Tarika neučínkovala, výrobca má výhovorku, že to bolo spôsobené používaním inej kozmetiky. Takže ako to bolo u mňa s Tarikou? Používala som ju raz za týždeň až týždeň a pol, pričom som ju zmiešavala s vodou. Pri prvom použití bola pleť mierne podráždená a trochu pálila, ale pri ďalších použitiach to už bolo v poriadku. Odstraňovanie Tariky bolo bezproblémové a nenarobila som v kúpeľni taký neporiadok, ako pri neem maske. Pleť bola po použití Tariky vysušená a preto som na ňu aplikovala dermálnu vodu Bioderma a pleťový olej Tea Tree-Manuka od Saloos. Pri takomto spôsobove použitia sa Tarika ukázala ako skvelý prostriedok na odstránenie upchatých pórov. Odhadla by som to tak, že si poradí s 80 % upchatých pórov, čo je super výsledok. Takže ako vidíte na fotografií, vlastním i väčšie 50 g balenie Tariky a tento výrobok nahradil Neem masku Himalaya, ktorú som doteraz na odstraňovanie upchatých pórov používala a voči ktorej som mala výhrady najmä v oblasti zloženia a problematického odstraňovania.

plusy:
  • efektívne odstraňuje upchaté póry
  • prírodný prostriedok
  • bezproblémová aplikácia
  • cena
mínusy:
  • len ťažko dodržateľný návod na použitie
  • pleť určite nevyživuje ako je to uvedene v popise
  • vysušuje pleť

Perspektíva produktu na mojej poličke: vyzerá to, že sa zaradil k stáliciam v mojej kúpeľni

Celkové hodnotenie: výborný


Vyskúšali ste už Tariku?


Komentáre

  1. Triku neznám a byla jsem mile překvapená tvým závěrečným hodnocením, protože to chvíli vypadalo, že to bude samá kritika. Jsem trochu na vážkách, protože nemám vysušovací produkty ráda, ale zároveň to vypadá jako účinný pomocník :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som kritická voči návodu na používanie. Podľa mňa by sa pleť nemala takto drasticky vysušovať. O pár rokov sa aj vďaka takýmto zásahom do prirodzenej rovnováhy môže zmeniť na pleť citlivú a začervenanú. Som však spokojná s účinkami výrobku pri príležitostnom použití v čase potreby :-)

      Odstrániť
  2. já jsem jí právě používala podle návodu během léta, fakt nic jiného, kromě dočištění čistou květovkou, což je dovolené, a pak jsem musela zařadit aspoň přírodní krém, protože se to nedalo. Výsledky byly, ale po každodenním používání pleť hrozně podrážděná a akné to úplně nevyléčilo, jedině jako masku a občas :)).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja by som sa bala pouzivat ju kazdy den a este aj bez kremu. Ako prilezitostna maska je vsak super.

      Odstrániť
  3. Už sa nesmierne teším keď túto masku vyskúšam :) chystám sa na ňu dlhšie, myslím že som jendu tariku už na tvojom blogu videla :) pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mensie balenie Tariky sa objavilo v spotrebovanych produktoch a odvtedy som si zakupila i tariku vo vacsom baleni.

      Odstrániť
  4. Tak to ju skúsim, keď funguje na čistenie pórov, tých som sa okrem masky H&M nevedela ničím zbaviť a maska mala tiež len krátkodobý účinok. To ma inak tiež dosť pobavilo, že by sme súčasne s touto maskou nemali používať inú kozmetiku. Asi zájdem do toho Bionatural zase a pozriem sa, čo tam majú.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To mas super, ze mozes ist nakupit aj osobne. Ja musim objednavat cez e-shop. Aj ked na druhej strane, pri tej osobnej navsteve by som toho nakupila asi viac ako pri objednavke :-)

      Odstrániť
  5. Mne Tarika velmi vysusovala plet, raz som mala dokonca pocit spalenia a vtedy aj letela do kosa (mala som nastastie len to male balenie). Kazdemu vyhovuje nieco ine...
    Pekna recenzia
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, každému vyhovuje niečo iné. V tomto prípade je fajn, že máme možnosť objednať si i menšie "testovacie" balenie.

      Odstrániť
    2. Nemozem inak, iba suhlasit. Takuto moznost by som prijala aj pri inych vyrobkoch...co v dnesnom na zisk zameranom svete bohuzial velmi nehrozi :-(
      Jana

      Odstrániť
  6. Wow!!! Čo sledujem, máme zhruba rovnakým typ pleti, aj nám veľa vecí vyhovuje rovnakých... Idem do toho teda...,, Nebyvam v lese pri studničke" ma nesmierne pobavilo, ľudia sa po mne pozerali v buse, akoby som práve z toho lesa vyšla do civilizácie :-D :-D :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak Ti poviem: Tú podobnú pleť Ti nezávidim. :-)

      Odstrániť
    2. Ale čo, už je to oveľa lepšie, odkedy som zmenila stravu, vylúčila lepok,biely cukor... Síce to čistenie organizmu malo za následok katastrofu na mojej tvári, ale stalo a stojí to za to... Akurát tá t-zona :-(

      Odstrániť
  7. Tiež používam tariku už pár mesiacov a som s ňou veľmi spokojná :-) najskôr som ju používala pravidelne každý deň asi 3 týždne ale už iba tak 1x až 2x do týždňa ... áno pleť vysušuje a zo začiatku asi aj dosť dráždi ale po nanesení hydratačného krému alebo ešte lepšie kokosového oleja to bolo veľmi fajn. Ja odporúčam ;-)

    - Erika

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky