Letný špeciál - opaľovací krém na tvár a balzamy na pery


Vysoké teploty naďalej pretrvávajú a ak máte to šťastie, že nemusíte vychádzť von a sedíte v klimatizovanej miestnosti, prípadne v zatemnenom byte, môžete si po prvom diely letného špeciálu o opaľovacích prípravkoch prečítať druhy diel so zameraním na ochranu tváre pred slnečným žiarením.




Moja tvár vyžaduje špeciálnu starostlivosť a napriek môjmu nadšeniu z opaľovacích krémoch Cien, by som ich na tvár nedala, lebo by to skončilo asi katastrofou s následnou 5 centrimetrovou vrstvou make-upu na zakrytie následného akné. Túto letnú sezónu na tvár používam intenzívny hydratačný krém Eucerin z radu DermoPurifyer s ochranným faktorm 30. Pravdu povediac som si ho kúpila omylom na konci minulého leta. Platila som v lekárni a pri okienku som zbadala krém s 2 € zlacnením od mojej obľúbenej značky. Myslela som si, že ide o hydratačný krém, ktorý som už mala (keďže Eucerin má priam rovnaké obaly v celej rade, niet sa čo čudovať, že som si ho splietla). Pri prvom použití ma však ovalila vôňa karnitínu, ktorú ja veru nemusím a po podrobnom prečítaní príbalového letáčika som sa utvrdila v tom, že som kúpila niečo iné ako som chcela. Používať krém s ochranným faktorom 30 počas jesene a zimy nemalo zmysel, takže jeho čas nastúpil s jarným a letným slniečkom. Krém bežne stojí cca 15 €, dobre sa rozotiera, je dobrým podkladom pod make-up, hydratáciu by som označila ako priemernú. Zásadnym problémom je iba tá špecifická vôňa, ktorá ale nemusí každému vadiť. Krém obsahuje: Aqua, Glycerín, C12-15 Alkyl Benzoate, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Octocrylene, Cetearyl Alcohol, Phenylbenzimidazole Sulfonic Acid, Tapioca Starch, Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine, Glyceryl Glucoside, Karinitín, Cyclomethicone, Dimethicone, Butylene Glycol, Glycyrrhiza Inflata Root Extract, Decylene Glycol, Chondrus Crispus, Sodium Chloride, Sodium Stearoyl Glutamate, Sodium Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Trisodium EDTA, Phenoxyethanol, Methylparaben, Benzoic Acid. Podľa organizácie EWG sa v kréme nenachádzajú žiadne "High Hazard" látky. Krém v podstate počas tejto sezóny dobre poslúžil, avšak ďalšie leto vyskúšam vzhľadom na mne nepríjemnú vôňu niečo iné. Celkovo sledujem na blogoch, že toto leto sa vrece roztrhlo s opaľovacími prípravkami na problematickú, mastnú a zmiešanú pleť. Konečne výrobcom došlo, že existuje na trhu  diera, ktorú treba vyplniť, avšak aj tak mám dojem, že od seba akoby výrobcovia "odpisovali" ako v škole. Dlho nie je nič a zrazu každá firma príde s rovnakým druhom výrobku.
hydratačný krém na problematickú pleť s ochranným faktorm 30

Počas leta určite treba chrániť aj pery. Najmä ak je človek v horách, alebo pri vode. Minulé leto som používala na pery žlté Labello, ktoré som kvôli bielemu povlaku, ktoré zanechávalo na perách, vyhodila. Na túto sezonu som zalovila v prírodných vodách a zadovážila som si balzam Alverde s ochranným faktorom 20 a Laveru s ochranným faktorom 10. Rovno poviem, že to biele zafarbenie na perách ma prenasleduje aj túto sezónu a oba balzamy farbia.
balzamy s ochrannym faktorom
Ochranný balzám LSF 10 od Lavery má poskytovať podľa výrobcu perám intenzívnu starostlivosť a chrániť ich pred vysušovaním. Balzám je vodeodolný. Obsahuje 100 % prírodný filter a je 100 % bez chemických látok a konzervantov. Stojí cca 5 € a obsahuje Glycine Soja Oil, Ricinus communis Oil, Olea Europaea Oil , Silica, Cera Carnauba , CI 77891, Candelilla Cera, Simmondsia Chinensis Oil , Zinc Oxide, Butyrospermum parkii Butter , Prunus Amygdalus Dulcis Oil  , Hippophae rhamnoides Extract , Helianthus annuus Seed Oil , Stearic Acid, Tocopherol, Daucus Carota Extract, Beta-Carotene, Askorbyl Palmitate, Aloe Barbadensis Extract, Calendula Officinalis Extract , Aroma. Podľa organizácie EWG prípravok neobsahuje žiadne "High Hazard" látky. Ako som už spomínala, balzám farbí pery do biela a na perách tiež zanecháva divnú chuť. Je poriadne tuhý  a neroztápa sa ani pri veľkých teplotách, ale zase sa na pery veľmi ťažko nanáša. Ochranný faktor patrí do kategórie nízkych. Kúpiť si ho znovu určite nekúpim a intenzívne pochybujem, že vôbec miniem ten čo mám.

Ochranný balzám LSF 20 Alverde sa má tiež starať o pery a chrániť ich. Rovnako ako predchádzajúci balzam má byť vodeodolný s minerálnym filtrom bez chemických látok a konzervantov. Stojí cca 2 € a obsahuje Ricinus Communis Seed Oil, Persea Gratissima Oil, Helianthus Annuus Seed Cera, Titanium Dioxide (nano), Cocoglycerides, Rhus Veniciflua Peel Cera, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Butyrospermum Parkii Butter, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Tocopherol, Aqua, Stearic Acid, Alumina, Helianthus Annuus Seed Oil, Parfum, Limonene, Schizandra Sphenanthera Fruit Extract, Linalool, Geraniol, Citral. Podľa organizácie EWG k "High Hazard" látkam patria geraniol a citral. V porovnaní s Laverou sa určite lepšie nanáša, lepšie hydratuje, má vyšší ochranný faktor a je lacnejší. Tiež pery farbí do biela s ružovým odleskom. Je to o niečo akceptovateľnejšie ako u Lavery, ale určite by som uvítala radšej balzam s ochranným filtrom, ktorý nefarbí. Ďalší si nekúpim, ale myslím, že balzam od Alverde by som mohla minúť.

Na balzamy s ochranným faktorm teda stále nemám dobrú ruku. Poznáte balzam s ochranným faktorom, ktorý by nefarbil?

 

Komentáre

  1. Balzam na pery s ochranným faktorom som mala raz jeden od Avene a zdá sa mi, že nefarbil pery, no používala som ho málo a na 100% si to už nepamätám. Inak tie nemastné krémy pre problematickú pleť sú v ponuke firiem už dlhšie, tuším už pred tromi rokmi som mala nejaký svoj prvý, ale bolo to ešte len také v začiatkoch. Ono celkovo som rada, že už sa výrobcovia umúdrili a pochopili, že tie ťažké neroztierateľné mlieka zanechávajú strašne lepkavý pocit, ja používam už len ľahké textúry najlepšie rovno určené na problematickú pleť a pokojne si nimi natieram celé telo, ale primárne ich používam na tvár. Veľmi sa mi osvedčil Avene Cleanence 30 SPF na tvár, je fakt skvelý, strašne ľahký.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Od Avene som zatial nemala absolutne nic. Zrejme z dovodu, ze ide asi o najdrahsiu lekarensku kozmetiku na nasom trhu. Ale nebolo by od veci nieco vyskusat a zistit ci ta cena naozaj stoji za to.

      Odstrániť
  2. ja som doteraz cez leto používala na moju aknóznu pleť normálny krém, aj keď som išla na kupko a pod, teda keď som vedela, že budem dlho na slnku, ale na budúci rok už siahnem po nejakom s vyšším ochranným faktorom

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som doteraz ochranne kremy na tvar nepouzivala, lebo mi upchvali pory. Vacsina make-upov ma aspon minimalny ochranny faktor, takze som to riesila s nimi. Som rada, ze teraz sa daju kupit uz aj kremy s ochrannym faktorom na problematicku plet.

      Odstrániť
  3. Tipy na balzámky se mi hodí, mám jich velkou spotřebu :)

    Ili Libertad

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja to zase s nimi neprehanam. Trva mi dost dlho, kym ich miniem. Preco si vlastne zrusila svoj blog a zalozila novy?

      Odstrániť
  4. s alverde balzamom na pery som bola nadmieru spokojna a laveru som ešte neskušala ani eucerin

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tie vysoké ochranné faktory asi vždy farbia, neznášam to, blééé :(. Jediný bol Regina balzam z Lidla, niekde na blogu som o ňom písala...
    Ale trebárs Blistex má balzamy s UV ochranou celkom vysokou /tuším 15?/ a nefarbia... teda MedPlus myslím :)
    ANTIgiveaway 2

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky