Niečo prírodné a lacné z Rakúska

S pribúdajúcim vekom, sa začína spomaľovať tvorba kolagénu v našej koži a tá začína postupne strácať pružnosť. Jedným z aktuálnych kozmetických trendov ako tomuto prirodzenému javu vzdorovať, je používanie prípravkov s obsahom kyseliny hyalurónovej. Pred pár rokmi sa získavala zo zvieracích tkanív, v dnešnej dobe ju výrobcovia kozmetiky získavajú fermentáciou z nepatogénneho kmeňa baktérie Streptococcus sp. a Escherichia coli. Tento zložitý proces získavania a následne pridávanie do kozmetických výrobkov sa používa z dôvodu schopnosti kyseliny hyalurónovej viazať vodu, urýchľovať proces hojenia a regenerácie, deaktivovať voľné radikály. Prípravky s obsahom kyseliny hyalurónovej nájdeme medzi konvenčnou i prírodnou kozmetikou, pričom dnešná recenzia bude venovaná prírodnému krému s obsahom tejto účinnej látky od značky bi good, čo je privátna značka siete rakúskej drogérie BIPA. A keďže pravdepodobne mnohé pôjdeme aj tento rok na vianočné trhy k nášmu západnému susedovi, myslím, že je vhodný čas na recenziu tohto rakúskeho výrobku.
nočný krém bi good


Podľa popisu na výrobku je Anti-Age nočný krém - čierna ríbezľa vyvinutý špeciálne na starostlivosť o náročnú pleť. Krém s obsahom kyseliny hyalurónovej predchádza prvým známkam starnutia pleti a poskytuje intenzívnu hydratáciu, vyhladzuje a spevňuje pokožku. Výrobok má certifikáty Vegan a Natrue. Nočný krém obsahuje aqua, helianthus annus hybrid oil, glyceryl stearate, polyglyceryl-3 dicitrate / stearate, sodium stearoyl lactylate, cetyl alcohol, glycerin, ribes nigrum fruit extract, vitis vinifera seed oil, xanthan gum, sodium hyaluronate, sodium levulinate, levulinic acid, parfum, ubiquinone, potassium hydroxide, sodium phytate, p-anisic acid, sodium anisate, linalool, limonene, geraniol. Podľa organizácie EWG k "High Hazard" látkam patrí geraniol, ktorý môže vyvolávať alergiu.  Množstvo 50 ml zabalené v obale s recyklovateľného materiálu sa v sieti drogérií BIPA predáva za cca 4 €.

nočný krém bi good
Pravdu povediac obávala som sa, ako na tento krém moja pleť zareaguje. Mám zmiešanú až mastnú pleť a výrobky s anti-age účinkom sú predsa len skôr zamerané na pleť suchú. Akoby si výrobcovia neuvedomovali, že i mastná pleť hoci starne pomalšie, tiež potrebuje starostlivosť. Krém som preto spočiatku používala každý druhý deň, pričom som ho striedala s regeneračným olejom od značky Saloos. Keďže som nepozovala žiadne problémy typu upchávanie pórov a podobne, prešla som na každodennú starostlivosť, ktorá bola tiež z tohto hľadiska bezproblémová. Krém má hutnejšiu konzistenciu, ktorá do pleti ľahko vsiakne a pleť vyhladzuje a hydratuje. Spevnenie pleti som neregistrovala, aj keď to mohlo byť podmienené tým, že moja pleť to zatiaľ našťastie asi nepotrebuje, takže sa to nemalo ako prejaviť. Negatívom je však krátka trvanlivosť krému. Už od začiatku používania som si všimla, že krém, ktorý zostal na viečku obalu do ďalšieho večera zoxidoval a asi v polovici balenia krém nepríjemne zmenil vôňu. Na tvár som ho teda nepoužívala, ale vyhodiť som ho tiež nechcela. Našiel si uplatnenie ako krém na nohy, ktoré som v tom čase mala vysušené. Tu sa ukázal ako skvelý hydratačný a regeneračný krém a dal moje nohy poriadne do poriadku.

plusy:
  • vyhladzuje
  • hydratuje
  • neupcháva póry
  • prírodná kozmetika za nízku cenu

mínusy:
  • krátka životnosť krému po otvorení
  • dostupnosť na Slovensku
Celkové hodnotenie: dobrý krém

Chystáte sa viedenské vianočné trhy?



Komentáre

  1. Ja som si kupila z tejto sady denny krem, ale nesadol mi, zle sa roztieral a nevsakoval sa, a strasne som sa po nom leskla.
    Tak som ho potom pouzila ako telovy krem a vybavene.
    Co sa viedenskych vianocnych trhov tyka, uz som bola :-) (byvam tu).
    Lucc

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dennému krému sa teda vyhnem. Bývanie vo Viedni teda v dobrom závidím :-)

      Odstrániť
  2. Doufám, že se do Bipy jednou dostanu a podívám se na jejich nabídku. U přírodní a bio kosmetiky se mi už stalo, že se zkazila dřív, než jsem stačila spotřebovat. A to jak pečující tak dekorativka. Stejně si ale myslím, že se to vyplatí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa to casto nestava. V podstate len pri ruzi Alverde a pri tomto kreme. Cena nebola vsak vysoka a dal sa pouzit na nohy, takze to neberiem ako nieco hrozne. Pri 20 € kreme by ma to vsak uz hnevalo.

      Odstrániť
  3. Na vianočných trhoch som bola pred dvomi rokmi a tento rok sa nechystám, asi len tie v Blave, ak to stihnem do odchodu domov. To sa mi inak ešte asi nestalo, aby tak rýchlo zmenil krém vôňu, škoda, lebo to s ním vyzeralo nádejne. Značku nepoznám ani danú drogériu, do Rakúska chodievam málo, ak tak raz ročne, niekedy dokonca ešte menej, čiže nemám na to veľmi možnosti, skôr navštevujem Česko a Prahu, ale tam zas ten výber kozmetiky nie je až tak úžasný ako v Rakúsku, no stále lepšie ako tu u nás.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak by som pracovala v BA, tak som vo Viedni každý víkend :-) . Prečo tam chodievaš tak zriedka?

      Odstrániť
  4. všimla som si že tieto výrobky skôr prírodného charakteru treba čím skôr spotrebovať lebo toto spravia keďže sú v nich neni pridané žiadné chemikálie na udržanie ich životnosti.Inak vyzerá takto na pohľad zaujímavo a aj v priateľnej cene.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Fúha, teraz si ma poriadne vyľakala, že krém takto zareagoval. Z tejto rady používam sérum, ktoré mám veľmi rada, hoci si nemyslím, že by mal z dlhodobého hľadiska nejaké omladzujúce účinky. Avšak ako podklad pod krém a makeup je veľmi príjemný, pretože mierne vypne a vyhladí pleť.
    Viedenské vianočné trhy som už tento rok absolvovala, a to rovno trikrát.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sérum chcem vyskúšať aj ja. S tou trvanlivosťou sa mi ešte nikdy doteraz nestalo, aby výrobok tak rýchlo zmenil vôňu.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky