Ani by ste nespoznali, že je prírodný

Peniace a čistiace účinky šampónov vo väčšine prípadov zabezpečujú látky s označením sulfáty. Môže ísť napríklad o sodium lauryl sulfate a sodium laureth sulfate vyskytujúce sa bežne v konvenčnej kozmetike, či o sodium coco sulfate, vyskytujúci sa v kozmetike prírodnej. Prvé dva sú často označované ako rizikové kvôli dráždivým a svrbím účinkom. Často bývajú  označované aj za pôvodcov lupín či nadmerného vypadávania a straty vlasov. V kombinácií s inými prísadami môžu vznikať látky, ktoré narúšajú ochrannú kožnú bariéru a umožňujú tak prenikanie škodlivých látok do tela. Sodium lauryl sulfate a sodium laureth sulfate sú v prírodnej kozmetike väčšinou nahrádzané prírodným sodium coco sulfatom, ktorý sa vyrába z kokosového oleja. Ak však u niekoho vyvolávajú alergické prejavy sulfáty v konvenčnej kozmetike, je možné, že to bude podobné aj so sodium coco sulfatom. Toto všetko píšem preto, že som začala mať problémy so svrbiacou pokožkou hlavy a začali mi vadiť šampóny, s ktorými som doteraz bola spokojná. Vydala som sa teda hľadať prípravky bez obsahu sulfátov. No a to bolo teda poriadne náročne. Jedným z dvoch bezsulfátových šampónov, ktoré som objavila je šampón od Annemarie Börlind, ktorý som už takmer minula a teda môžem naň s kľudným svedomím napísať recenziu. Druhý bez-sulfátový kúsok od Weledy zatiaľ čaká na svoju príležitosť v poličke. 

šampón proti lupinám Annemarie Börlind
šampón proti lupinám Annemarie Börlind

Podľa popisu výrobcu má tento šampón aktívne pôsobiť na prevenciu, redukovať lupiny, podporovať prirodzenú rovnováhu pokožky a zmierňovať svrbenie. Výrobok má certifikáty EcoControl, BdiH, CSE a Vegan. Ako už certifikáty naznačujú neobsahuje sulfáty, silikóny, peg a je vyrobený z prírodných zložiek ako sú aqua, lauryl glucoside, glycerin, sodium chloride, coco-glucoside, disodium cocoyl glutamate, sodium caproyl / lauroyl lactylate, sodium lauryl sulfoacetate, sodium lauroyl glutamate, inulin, sodium cocoyl glutamate, glyceryl oleate, caprylyl / capryl glucoside, aroma, pca glyceryl oleate, betaine, potassium sorbate, limonene, arginine, citric acid, hydolyzed wheat protein, zinc pca, lecithin, lysolecithin, aloe barbadensis leaf juice, linalool, citral, ascorbyl palmitate, tocopheryl acetate. Podľa organizácie EWG k "High Hazard" látkam patrí citrál, ktorého riziko spočíva v možnosti vyvolania alergie. Množstvo 200 ml sa predáva za približne 11 €. Ja som ho síce kupovala v drogérií Müller, ale dá sa objednať aj na Slovensku, napríklad tu.

šampón proti lupinám Annemarie Börlind
šampón proti lupinám Annemarie Börlind
A ako teda tento šampón účinkoval na moje vlasy a pokožku hlavy? Svrbenie prestalo úplne a lupiny odstránil tak na 85 %, čo považujem za viac ako výborný stav. Navyše ak by som nevedela, že ide o prírodný šampón, ani by som ho nerozoznala od šampónov konvenčných. Pení rovnako ako šampóny so sulfátmi. Pri prvom umytí o niečo menej, no po druhom umytí je teda peny poriadne veľa. Vlasy sa rozčesávajú a lesknú rovnako, ako pri použití šampónov so silikónmi, takže v tomto smere som bola tiež spokojná. Voňal príjemne a keď vezmem do úvahy, že za podobnú sumu som doteraz kupovala lekárenské šampóny s menším objemom, tak sa oplatí i cenovo. Napísane čierne na bielom, Biela Mačka odporúča šampón proti lupinám od Annemarie Börlind.

plusy:
  • efektívne pôsobí proti lupinám a svrbeniu 
  • pekne vonia
  • vlasy sú hladké, lesklé a dobre sa rozčesávajú
  • prírodná kozmetika
mínusy:
  • žiadne

Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Vyskúšali ste už nejaký šampón bez sulfátov? A čo vám pomáha proti svrbeniu a lupinám?



Poznatky o sulfátoch sú voľne parafrázované podľa informácií z knihy Doba jedová a na stránkach Weleda.

Komentáre

  1. S lupy a svěděním se potýkám od podzimu, ale nenapadlo me ze by to mohly způsobit sulfaty. Pomohla mi lopuchová voda a to ze jsem přestala používat na vlasy vše kromě samponu. Z těch přírodních jsou super Alverde

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Konkrétne ktoré šampóny Alverde odporúčaš? Ja som mala ten s bahnom v červenom obale a veru nič moc.

      Odstrániť
  2. No ja s týmto bojujem od puberty. Tak ďakujem za tip na šampón :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je za čo :-). Ja som s ním veľmi spokojná a plánujem ho striedať so šampónom Ziaja med.

      Odstrániť
    2. AHoj, uz si skusila teda ten sampon od Ziaja? Ja som nan citala vybornu recenziu,ale mam trochu obavy kvoli polskej vyrobe :D aj ked slecna pisala,ze to vyraba farmaceuticka firma, ale aj kvoli tomu,ze ma obsah SLS pokial sa nemylim :) a to keby som si dala opat na hlavu,tak asi uz nemam na nej nic okrem lupin. :(

      Odstrániť
    3. Moja aktualna starostlivost vyzera tak, ze striedam Annemarie s ichtamolym sampuchom Ponio a lupiny sa stratili uplne a vlasova pokozka tiez nesvrbi. Ja by som Ti odporucala teda jednoznacne tento sampon od Annemarie a ak hladas lacnejsiu variantu tak potom sampuch Poniou. Pouzivala som aj dve balenia samponu od Ziaja, ale tam bola uspesnost tak 80 %. Kazdopadne kazdemu moze vyhovovat nieco ine. Myslim, ze ak by si to skusila aj so Ziajou, nic nepokazis. V najhorsom s nim budes umuvat stetce :-)

      Odstrániť
  3. momentálne skúšam šampúch ponio rozmarýn a niečo.celkom dobrý je.ešte by to chcelo nejakú výživu pre vlasy.mám ich jemné,lámavé..porad :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. So šampúchmi nemám žiadnú skúsenosť, ale keď budem robiť objednávku z nejakého bio e-shopu, určite budem chcieť vyskúšať.

      Odstrániť
  4. Istý čas som mala tiež problémy so svrbením vlasovej pokožky, tak som skúsila detské šampóny a tiež Balea PH Neutral a prešlo to, avšak naďalej sa silikónovým šampónom vyhýbam, mala som po nich vždy mastné vlasy, čiže toto fakt nepotrebujem. Momentálne používam Yves Rocher na farbené vlasy, zatiaľ je to ok, tak uvidíme. Inak vraj je na to svrbenie dobrý šampón Kerastase nejaký jemný,no ale tak vieme, že táto značka je dosť drahá, takže tvoj šampón je rozhodne lepšia alternatíva.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Používať detský šampón ma nenapadlo, každopádne niečo na tom môže byť, lebo v detskej kozmetike, by mali dávať väčší dôraz na zloženie.

      Odstrániť
  5. Ked som pred cca 12 rokmi vylucila vylucila sampony s PABA (po diagnostikovani alergie ) vymizli mi lupiny:) Pred dvomi rokmi ma, ale sialene zacala svrbiet hlava, tak som zacala kupovat sampony bez SLS a pomohlo. Netusila som co svrbenie sposobuje, ale v zufalstve som siahla po Alverde. Aktualne mam stav, ze ma svrbi hlava aj po ich sampone s hennou (tipujem ze je to po henne ako takej, kedze aj po farbeni vlasov mam tento problem), kupujem Alverde familyprip. Alterru :)
    Z bezsulfatovych som mala 4 vzorky od 100percentpure, boli vyborne, hlavne lopuchovy.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vidím, že nie som zďaleka sama, čo si musí dávať pozor na výber šampónov.

      Odstrániť
  6. Žeby konečne svitalo na lepšie (prírodné) časy aj pre moje vlasy? Ďakujem za recenziu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že šanca na prírodné časy určite je :-)

      Odstrániť
  7. Som ti vďačná za tip. S lupinami bojujem už niekoľko rokov. Keď som bola mladšia (o dosť mladšia), mala som jeden šampón Avon, ktorý proti lupinám bojoval okamžite a bol naozaj skvelý po každej stránke. Ale vyrábal sa len krátko.
    Teraz som si kúpila protilupinový šampón Logona a vkladám doňho nádeje. Ak neuspeje, poobzerám sa po tomto.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je za čo. S Logonou nemám žiadnu skúsenosť, takže som zvedavá, ako Ti sadne a rada si prečítam recenziu.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky