DIY: Nočný krém na nohy

Vyrobiť vlastný účinný krém určite nepatrí k jednoduchým záležitostiam. Samotný postup síce náročný nie je. Náročné je skôr vybrať vhodné suroviny a trafiť ich dobrý pomer. Ja som sa na túto cestu experimentovania vydala pred pár mesiacmi a môj prvý pokus, ktorý som používala na hydratáciu nôh obsahuje bambucké maslo, kokosový olej, avokádový olej a esenciálny olej citrónová tráva. Bambucké maslo má schopnosť chrániť a upokojiť pokožku. Avokádový olej je vhodný do prípravkov na ekzémy a lupienku. No a kokosový olej dokáže upokojiť podráždenú pokožku. Dôležitú úlohu má i esenciálny olej citrónová tráva, ktorý má antimykotické, antiseptické a antivirotické účinky.





INGREDIENCIE
Pomery hlavných surovín:
  • bambucké maslo 60 %
  • kokosový olej 20 %
  • avokádový olej 20 %

Rozpis surovín na 150 ml krému:
  • 90 g bambuckého masla
  • 30 g kokosového oleja
  • 30 g avokádového oleja
  • 15 kvapiek ľubovolného esenciálneho oleja

Suroviny môžete kúpiť v bioobchodoch, prípadne v e-shopoch Babičkina záhrada, Ekokoza, či  Murumuru
 POSTUP
1. Dôkladne vydezinfikujeme všetko náradie a nádoby, ktoré budeme používať a pripravíme si suroviny.
 
2. Odvážime bambucké maslo.
3. K bambuckému maslu pridáme kokosový olej.
4. K surovinám pridáme avokádový olej.
 5.Nádobu s bambuckým maslom, kokosovým a avokádovým olejom vložíme do vodného kúpeľa a zahrievame, kým sa suroviny neroztopia.
6. Hmotu prelejme do nádoby vhodnej na mixovanie, necháme mierne vychladnúť a pridáme pár kvapiek esenciálneho oleja.
7. Hmotu mixujeme.
 8. Hmotu prelejme do nádob, v ktorých ju chceme skladovať a necháme stuhnúť.


RECENZIA

Krém je svetlozelenej farby a má výraznú arómu citrónovej trávy. V zime bol strednej konzistencie, no s príchodom leta je konzistencia vplyvom topenia olejov mäkkšia. Dobre sa nanáša i rozotiera. Pokožka zostáva po nanesení krému mastná, takže je vhodnejší skôr na nočné použitie. V zime som ho používala ako hydratačný prostriedok na ruky. Spočiatku sa mi páčil a zdalo sa mi, že hydratácia je dostatočná aj keď ruky zostávali mastné. Hydratácia však nebola dlhotrvajúca a ruky bolo po hodine potrebné znovu krémovať. Skôr sa mi osvečil ako krém na nohy. Pred spánkom si nohy nakrémujem hrubšou vrstvou, natiahnem ponožky a ráno sú nohy hebké a stvrdnutá koža mäkká. Po prepočte použitých surovín jedno 50 ml balenie krému vychádza na približne 0,70 €.

Komentáre

  1. Wau zajímavé, třeba se dokopu a zkusím to i já :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pěkný článek :) ráda bych to vyzkoušela, ale kromě kokosového oleje ze surovin doma nic nemám, tak to budu muset někde sehnat :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Staci kupit bambucke maslo a oleje mozu byt uz aj ine ako uvadzam ja. Ja tie budem este s olejmi experimentovat.

      Odstrániť
  3. Jéé moc pěkný článek :-) Bambucké máslo a kokosový olej miluju. Snad se už brzy také dokopu ke zkoušení vlastní výroby :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky