Korektory a rozjasňovače

Vybrať správny korektor či rozjasňovač nie je vôbec jednoduché tak ako by sa na prvý pohľad zdalo. Určite si treba najskôr ujasniť, čo chceme zakrývať a rozjasňovať. Každopádne na zakrytie akné, prípadne fľakov po akné treba hľadať korektor vo farbe pleti, prípadne trošičku tmavší. Na prekrytie nedokonalosti očného okolia je zase vhodnejšie vybrať svetlejší odtieň. Stále však nemáme vyriešenú najvhodnejšiu konzistenciu, značku, aplikátor a pod. V dnešnom článku prinášam porovnanie štyroch korektorov, ktoré sa tak nejako nahromadili v mojej zbierke dekoratívnej kozmetiky. Možno to niekomu uľahčí výber.




Aktuálne používam korektory a rozjasňovače od značiek Rimmel a Dermacol. Ešte celkom nedávno som používala aj Catrice. Všetky sú bežne dostupné v ktorejkoľvek drogérií.



Camouflage cream od značky Catrice patrí k legendám blogosféry. Poviem však rovno, že som ho vyhodila nespotrebovaný. Použitie na zakrytie akné, prípadne iných nedokonalosti pleti je prakticky nemožné. Síce nedokonalosti dobre zakryje, ale zároveň vďaka rozjasňujúcemu efektu na tvári žiari. Používala som ho teda ako korektor, prípadne rozjasňovač pod oči. Efekt bol vcelku fajn. Začalo ma však trápiť vysušené očné okolie a prehĺbili sa mi vrásky pod očami. Zmenila som odličovací prípravok, očný krém a problém stále pretrvával. Prestala som teda na skúšku používať korektor a problém zmizol. Keďže tento príravok je na blogoch veľmi chválený, neviem čo si mám o tom všetkom myslieť, každopádne mne absolútne nevyhovuje. Množstvo 3g sa predáva za približne 3 €. Toto množstvo podľa mňa nikto skôr ako za rok nemôže spotrebovať. Na obale je však upozornenie, že sa má používať maximálne šesť mesiacov od otvorenia. Ak niekomu tento korektor vyhovuje, treba si určite túto dobu ustriehnúť, lebo predsa len pri nanášaní sa do krému určite môžu dostať nečistoty, ktoré skracujú dobu použitia. Pochválim však obal, ktorý som si aj po vyhodení prípravku nechala a používam ho ako cestovný obal na make-up.
 
Krycí a zmatňujúci korektor od značky Dermacol sa zase naopak v blogosfére až tak často neobjavuje. Ja ho však používam už v niekoľkom balení. Dokonca rozmýšľam, že si kúpim rovno ďalšie balenie, aby som mohla mať jedno v kabelke a jedno na kozmetickom stolíku, lebo takto ho stále niekde hľadám. Korektor používam na zakrytie akné a iných nedokonalostí. Je v praktickom vysúvacom balení, ktoré sa mi nikdy nezničilo a ani korektor sa nikdy nezlomil, neroztopil a ani nič podobné. Krytie je vysoké a pomerne prirodzené. Vyskúšala som odtieň 1 a aj odtieň 2, ale dvojka sa mi zdá na zakrytie nedokonalosti vhodnejšia. Jednotka mi na pleti trochu svietila. Nedávno som videla videotutorial, kde tento korektor používali na zakrytie kruhov pod očami, ale to som neskúšala, takže neviem posúdiť. Podľa videa to však asi ide. Výrobok je potrebné spotrebovať do 12 mesiacov, čo je celkom reálne a predáva sa za približne 4 €.



Korektor a rozjasňovač 2v1 Match Perfection od značky Rimmel je určený na krytie nedostatkov a rozjasnenie pleti, pričom aplikácií pomôže jemný aplikátor, ktorý je súčasťou obalu. Prípravok používam príležitostne keď mám náladu na rozjasnenie očného okolia, prípadne ak použijem očné tiene, ktoré prášia na prekrytie tohto jemného prášku. Kryciu schopnosť by som označila ako slabšiu. Mne na očné okolie vyhovuje, ale nemyslím si, že by si poradil s výraznými kruhmi pod očami. Rozjasňovacia schopnosť je pomerne výrazná. Nevšimla som si, že by zachádzal do vrások, prípadne spôsoboval nejaké neželané efekty. Len to s ním netreba samozrejme preháňať. Nie som nejaký expert na očné rozjasňovače. V podstate ide o môj prvý rozjasňovač, ale v zásade mu nemám čo vytknúť. Množstvo 7 ml sa predáva za cca 4,50 €. Výrobok je potrebné spotrebovať do 24 mesiacov od otvorenia.


Make-up cover od značky Dermacol je vodeodolný extrémne krýci make-up. Ako make-upu mu zrejme ešte bude venovaná samostatná recenzia. Keďže jeho krycia schopnosť umožňuje jeho použitie aj samostatne iba ako korektora, zaradila som ho aj do tohto článku. Obal je podľa mňa príšerný, nevskusný, gýčový už hneď pri nákupe. Používaním sa tuba pomačká, pokriví. Čítala som, že niekedy aj popraská a produkt sa znehodnocuje. Moja však zatiaľ drží v celku, ale preventívne som trochu produktu vytlačila do obalu od Catcie korektora a nanášam ho odtiaľ. Krytie je naozaj silné a prekryje asi takmer všetko. Nanášam ho štetčekom na nedokonalosti pleti ešte pred nanesením make-upu. Vtedy vyzerá celkom prirodzene. Pri použití na make-up v priebehu dňa trošku popraská a je vidieť, že na tvári niečo je. Je už potom otázne, či chceme aby bolo vidieť nedokonalosť pleti, alebo chceme aby bolo vidieť, že na pleti je niečim prekrytá nedokonalosť. Takže ja odporúčam použitie pred nanesením make-upu. Ako make-up na celú tvár som ho použila asi len trikrát, takže takéto použitie zatiaľ nehodnotím. Množstvo 30 g sa predáva za cca 10 €. Výrobok je potrebné spotrebovať do 18 mesiacov od otvorenia.

Záverečné porovnanie:
  • najdrahší: Make-up cover Dermacol
  • najlacnejší: Catrice
  • najväčšie krytie: Make-up cover Dermacol
  • najmenšie krytie: 2v1 Match Perfection Rimmel
  • najväčšie rozjasnenie: 2v1 Match Perfection Rimmel
  • najmenšie rozjasnenie: Make-up cover Dermacol
  • najprirodzenejší: Krycí a zmatňujúci korektor Dermacol
  • odporúčam: Make-up cover Dermacol, 2v1 Match Perfection Rimmel, Krycí a zmatňujúci korektor Dermacol
  • neodporúčam: Catrice
Aký korektor a rozjasňovač odporúčate vy?

Komentáre

  1. Používam Rimmel Match Perfection pod oči a na nedokonalosti Makeup Cover. Ten druhý Dermacol som si nikdy v obchode nevšimla, ale dala by som mu šancu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Byva ulozeny v stojanoch celkom nenapadne na boku. Ja som ho najskor objednavala cez e-shop, ale teraz kupujem uz v drogeriach.

      Odstrániť
  2. Ten makeup cover od Dmacol mám taky, ale moc ho tedy nepoužívám, protože jej jaksi neumím dobře roztírat. Ten od Catrice jsem chtěla vždycky vyzkoušet. BEAUTYPUSINKA

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skus nanasat pod makeup. Tak by to mohlo fungovat.

      Odstrániť
  3. Perfektné porovnanie, skúsenosť mám s Dermacolom make-up Cover, ktorý som v čase mojho najhoršieho stavu pleti používala ako make-up denne, kryl krásne, ale robil dosť veľký efekt masky a navyše moju pleť začal po istom čase príšerne vysušovať, takže som jeho používanie obmedzila len ako korektor, ale aj na tento účel mi stačí jedno použitie a miesto, kam som ho naniesla je suché ako sušienka a to používam aj podkladový krém, asi si naň moja pleť príliš zvykla. Na základe tvojej dobre skúsenosti som si kúpila aj korektor Matt Control, ale asi som si mala vziať iný oditeň, logicky siaham ako bleduľka vždy po najsvetlejšom a presne ako píšeš, odtieň 1 aspoň myslím, že mám ten na mne svieti, takže ho nepoužívam takmer vôbec. Pre mňa je víťaz práve Catrice, ktorý nanášam štetcom, prstami nie, to nemá ten správny efekt a nevšimla som si, že by ho bolo vidieť alebo že by na mojej pleti svietil, ale každá sme iná. Celkovo už používam korektory skôr výnimočne, čo potrebujem zakryje Dermacol make-up 24h Control a to mi stačí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja teda asi ten makeup vyskusam, ked ho stale pouzivas a odporucas :-)

      Odstrániť
  4. Skvelý článok, perfektné porovnanie. Ja teda s korektormi a rozjasnovačmi akosi neviem pracovať a výnimočne nejaký použivam. No po tomto článku som o niečo mudrejšia a pri najbližšej návšteve drogerky si do košika prihodim Rimmel.
    Štýl ženy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem. Rimmel som uz videla v novom pestrejsom obale. Neviem ci menili aj obsah.

      Odstrániť
  5. Já mám ráda MAybelline a teď zkouším tekutý od Avonu, tak uvidíme. Ale Catrice korektory chci vyzkoušet, jenže jsou neustále vyprodané.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zrejme to bude ich najpredavanejsi vyrobok ked byva casto vypredany.

      Odstrániť
  6. Všechny tyhle vlastním. Nejraději používám Catrice korektor, Maybelline a Rimmel. Hezké porovnání :)
    Denisse Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem. Maybelline chcem vyskusat ked niektory z tychto miniem.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky