Ako som si vďaka očným krémom urobila názor na dva e-shopy s prírodnou kozmetikou

Internetových obchodoch, ktoré sa orientujú na predaj prírodnej kozmetiky pribúda ako húb po daždi.  Väčšina z nich má v názve slovo bio a zákazník akosi podvedome očakáva, že v takomto obchode kúpi výhradne kozmetiku prírodnú. Tak som to aspoň predpokladala, keď som pred časom objednávala niekoľko nových kozmetických kúskov z dvoch bio e-shopoch, s ktorými som ešte predtým nemala skúsenoť. V jednom som sa nechala nalákať na zľavu a druhý som si vybrala kvôli značke SO´Bio etic, ktorú na Slovensku inde nemajú. V každom z e-shopov som do košíka pridala aj očný krém. Priznám sa, že som nevenovala čas vyhľadávaniu recenzií a ďalších doplňujúcich informácií. Brala som to tak, že vyskúšam niečo nové. Rátala som však s tým, že objednávam krémy prírodné. A tak mám dva vcelku fajn očné krémy. Jeden z nich má certifikát prírodnej kozmetiky a druhý nie je prírodný ani omylom. 

Argánový očný krém od izraelskej značky Mineral Beauty System ma zaujal už názvom. Argánový olej sa všeobecne považuje za prostriedok, ktorý predchádza vzniku vrások a redukuje vrásky existujúce. Krém je v priesvitnom sklenenom obale s pumpičkou. Balenie je dvakrát väčšie ako väčšina očných krémov. Množstvo 30 ml sa predáva za necelých 10 €. Nikde na obale nie je uvedené, že by šlo o kozmetiku prírodnú. Pohľad na zloženie výrobku to aj jednoznačne potvrdí. 

mineral beauty system: arganový očný krém
INCI:
Popis:
aqua
voda
rozpúšťadlo
olea europae oil
olivový olej
starostlivosť o pokožku
cetearyl alcohol

starostlivosť o pokožku, chráni pred vlhkosťou
cetyl alcohol

zjemňuje a vyhladzuje
glycerin
glycerín
účinná zložka, viaže vodu
cera alba
včelí vosk
zahusťuje, chráni pred vonkajšími vplyvmi
aloe barbadensis leaf juice
aloe
upokojuje
dimethicone
silikón
vyhladzuje
argania spinosa kernel oil
argánový olej
starostlivosť o pokožku
phenoxyethanol

konzervant
methylparaben

konzervant
butyrospermum parkii butter
bambucké maslo
starostlivosť o pokožku
anthemis nobilis flower extract
extrakt z rumančeka
účinná zložka
fragrance

vonné zložky
stearic acid
kyselina stearová
emulgátor
simmondsia chinensis seed oil
jojobový olej
starostlivosť o pokožku
allantoin

podporuje delenie buniek, zmierňuje podráždenie
borago officinalis seed oil
borákový olej
účinná zložka
oenothera biennis oil
púpalkový olej
účinná zložka
camellia sinenesis leaf extract
extrakt z kamélie
účinná zložka
butylparaben

konzervant
ethylparaben

konzervant
propylparaben

konzervant
tocopheryl acetate

antioxidant
methylisothiazolinone

konzervant


Popri prírodných olejoch a rastlinných extraktoch sa v kréme nachádzajú aj silikón a parabény, ktoré sa v prírodnej kozmetike vyskytovať nemôžu. Samotný silikón by mi vlastne ani nevadil. Beriem to ako zaujímavý nápad skombinovať účinné prírodne látky s látkou umelou, ktorá má očné okolie vyhladiť. Výskyt štyroch parabénov ma však zaráža. Väčšina výrobcov od ich používania upúšťa a nerozumiem, prečo do tak pekného prírodného zloženia nemohli použiť iné konzervanty. Databáza EWG to vyhodnotila tak, že k "High Hazard" látkam patria butylparaben, propylparaben, methylisothiazolinone
Samotný krém je vcelku fajn. Výskyt silikónu v ňom poznať a prejavuje sa tak, že očné okolie vyhladzuje. Označila by som ho ako stredne ľahký krém, ktorý dobre vsakuje. Vôňa je slabšia, príjemná. Oči nedráždi. Cena je vzhľadom na množstvo tiež dobrá. Je teda na každom, aby zvážil či berie ohľad iba na účinok, alebo aj na zloženie. Ja som ho síce dopoužívala, ale ďalšie balenie rozhodne kupovať nebudem. Dnes je taký široký výber kozmetiky, že nájsť niečo bez kombinácie štyroch parabénov a ďalšej rizikovej látky určite nie je problém.
To, že som si taký výrobok objednala v bio e-shope považujem rozhodne za faux pas. Áno, beriem do úvahy aj to, že som si mala hľadať informácie a zloženie aj na iných stránkach, ale i tak. Meno e-shopu uvádzať nebudem. Aj zlá reklama je reklama a uvádzanie odkazov by ho posunulo pri vyhľadávaní na vyššie pozície. Každopádne ja si odtiaľ už objednávať nebudem nič a mám ponaučenie, že buď objednávať len z obchodov, kde mám dobrú skúsenosť alebo pri nových e-shopoch a nových značkách všetko preverovať z viacerých zdrojov.


E-shop, ktorý však uvediem je rozhodne Biokrasa.sk odkiaľ som si objednala výrobky francúzskej značky SO´Bio etic. V Čechách túto značku predáva viacero obchodoch, no na Slovensku som ju našla zatiaľ iba tu. Určite ste už čítali recenzie na skvelý BB krém od tejto značky. Kým spíšem moje dojmy, určite si pozrite recenziu u Zdenky. Okrem tohto BB krému som chcela vyskúšať aj očný gél s aloe vera. Výrobok je v nepriahľadnom plastovom obale s pumpičkou. V množstve 15 ml sa predáva za približne 10 €. Na obale výrobku sa uvádza, že spĺňa kritéria certifikátu prírodnej kozmetiky ECOCERT. Zloženie to aj potvrdzuje. Podľa databázy EWG žiadna z látok nepatrí k "High Hazard" látkam.

SO´Bio etic: očný gél s aloe vera
INCI:
Popis:
aqua
voda
rozpúšťadlo
glycerin
glycerín
účinná zložka, viaže vodu
aloe barbadensis leaf juice
aloe
upokojuje
centaurea cyanus water
nevädzová voda
starostlivosť o pokožku
acacia decurrens sunflower sees wax
vosk z akácie
zahusťovadlo, starostlivosť o pokožku
magnesium aluminum silicate

zahusťovadlo
coco-caprylate
kokosový kaprylát
rozpúšťadlo olejových zložiek
xanthan gum
xantánová guma
zahusťovadlo a spojivo
caprylic / capric triglyceride
kaprylové / kaprinové trigliceridy
starostlivosť o pokožku, premasťuje
sodium levulinate

konzervant
benzyl alcohol

konzervant, rozpúšťadlo, vonná látka
parfum

vonné zložky
hydrogenated vegetable oil
hydrogenovaný rastlinný ole
starostlivosť o pokožku
sodium benzoate

konzervant
tocopherol
vitamín E
antioxidant, predlžuje trvanlivosť
helianthus annuus seed oil
slnečnicový olej
starostlivosť o pokožku
dehydoxanthan gum

zahusťovadlo a spojivo
sodium hydroxide
hydroxid sodný
úprava ph
phytic acid
kyselina fytova
komplexotvorné činidlo
aloe barbadensis leaf juice powder
aloe prášok
upokojuje
polygonum fagopyrum extract
extrakt z pohánky siatej
starostlivosť o pokožku
citric acid
kyselina citrónová
úprava ph, konzervačné účinky
limonene

vonná látka
linalool

vonná látka
citronellol

vonná látka
dehydroacetic acid

starostlivosť o pokožku
 
Samotný gél ma veľmi ľahkú konzistenciu, ktorá rýchlo vsakuje. Vôňu takmer necítiť. Gél na oči pôsobí osviežujúco a mierne sťahuje opuchy. Preto som ho používala najmä ráno. Nedráždil oči. Znášal sa dobre aj s make-upom. Hydratácia bola dobrá, ale wau efekt nemôžno očakávať. Očný gél je rozhodne fajn. Účinkom by som ho prirovnala k prírodným krémom od Alverde. Značka SO´Bio etic určite stojí za podrobnejšie preskúmanie. Ja to mám určite v pláne.


 Na záver si poďme poradiť a spraviť reklamu dobrýmm e-shopom s prírodnou kozmetikou. S ktorým e-shopom ste spokojné/í?

Komentáre

  1. fajn recenzia, presne ja som sa takto tiez par krat obabrala najma ked som s prirodnou kozmetikou zacinala pred rokom a nevedela som vobec nic tak som automaticky ratala, ze v specializovanych obchodoch najdem len takuto kozmetiku a ulahci mi to vyber a nakup. Zial postupne som zistila, ze citaniu zlozenia, ak chcem mat istotu, sa nevyhnem. Biokrasa patri tiez medzi moje oblubene obchody prave aj preto, ze maju v ponuke so bio etic. Ale skoda, ze nemaju viac dekorativky od nich v ponuke, lebo v CZ sa da zohnat napr. Este rada nakupujem aj v naureuse, ale prave aj tam su aj znacky, ktore nie su uplne koser, ale ja tam vacsinou nakupujem uz na istotu moje oblubene overene produkty, ktore tam kupim za facku ked mavaju vypredaje.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru skoda, ze nemaju viac dekorativky. Mne sa pacia licenky od SoBio etic, len u nas som ich este nenasla. Naureus som nasla len celkom nedavno. Akurat cakam na zasielku. Vybrala som si odtial overene znacky. Aj ked maju niektore kusky, ktore nie su prirodne, aspon nemaju v nazve slovo BIO, ktore by plietlo zakaznikov.

      Odstrániť
  2. Stačilo by sa pozrieť na zloženie ešte pred objednávkou. Ja to tak robím vždy, nerada kupujem mačku vo vreci, predovšetkým ak ide o kozmetiku vyššej hodnoty...

    www.flungoutofspace.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Urcite by sa stacilo pozriet, ak by som vyrobok kupovala v kamennej predajni. Kedze ziaden zakon neuklada e-shopom povinnost zverejnovat zlozenie, nie vzdy sa da zistit co vlastne objednavame. V tomto pripade zlozenie na stranke uvedene nebolo.

      Odstrániť
  3. Sa mi mari, ze nejaky eshop s prirodnou kozmetikou mal na svojej stranke upozornenie, ze Mineral Beauty System nie je cisto prirodna znacka, ale zakaznici si ju ziadali, tak ju maju. Ale uz fakt neviem, kde som to videla.
    A SoBioEtic je fajn znacka, mam od nich vela veci, a som spokojna. Aloe Vera krem je moja stalica. Teraz som si vsimla, ze maju nove kremy, dake energizujuce alebo tak nejak.
    Lucc

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pokial na to zakaznikov upozornia je to ok. Uz je na zakaznikovy aby sa rozhodol ci chce take vyrobky pouzivat alebo nie.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky