Kyselinou hyalurónovou a močovinou na očné okolie

Po očnom kréme s obsahom kyseliny hyalurónovej a močoviny som siahla v zimnou období. Mala som pocit, že môjmu očnému okoliu prestali vyhovovať krémy, ktoré som používala dovtedy so všetkou spokojnosťou. Určite sa na tom podpísalo chladné počasie a možnou už i vek. Každopádne kyselina hyalurónova a močovina sú v kozmetickom priemysle dobrými marketingovými pútačmi. O kyseline hyalurónovej je známe, že dokáže viazať vodu v zamši a spolu s kolagénom ovplyvňovať vnútorný tlak tkanív. Močovina zase zlepšuje stav dehydratovanej kože, zvláčňuje pokožku a zlepšuje vstrebávanie biologicky aktívnych látok do kože. To skrátka pre svoje očné okolie chcete a tak krém od nemeckej značky Eucerin skončil v mojom nákupnom košíku.


Očný krém proti vráskam Hyal-Urea Eucerin je podľa oficiálneho popisu určený na každodennú hydratáciu suchej a veľmi suchej pleti v okolí očí, pričom pomáha vypĺňať hlboké vrásky. V množstve 15 ml sa predáva za cca 18 - 19 €. Zloženie je pomerne dlhé. Podľa databázy EWG neobsahuje žiadne "High Hazard" látky. Hlavné účinné zložky kyselina hyalurónová a močovina sa nachádzajú v druhej polovici zoznamu. Aby krém fungoval správne, nemôže výrobca prekročiť určitý percentuálny obsah týchto látok. Inak by pôsobili kontraproduktívne. Preto ich nevidíme na prvých priečkach zoznamu, ale až ku koncu INCI. V zložení ma zaujal výskyt viacerých UV filtroch. V popise výrobku sa nič nehovorí o tom, že by krém zabezpečoval ochranu pred slnečným žiarením. Tieto zložky nájdeme až pri detailnej analýze zloženia. Z tohto dôvodu som krém používala ráno. Počas dňa chránil citlivé okolie oči pred slnečným žiarením. Na noc mi zase naopak príde zbytočné zaťažovať pleť UV filtrami. No a ďalšou zaujímavosťou, ktorú často nevídavam je obsah silikónov. Zvyčajne bývajú silikóny, ktorých úlohou je pleť vyhladzovať no zároveň ju môžu aj upchať, na popredných priečkach INCI. Tu ich vidíme až na konci a tak sa mi to páči. Nie som vyslovene bojovník proti silikónom, no kupovať si čisto silikónové produkty odmietam.

eucerin: hyal-urea anti-falten augencreme
INCI:
Popis:
aqua
voda
rozpúšťadlo
glycerin
glycerín
účinná zložka, viaže vodu
butylene glycol

rozpúšťadlo a konzervant
dicaprylate/dicaprate

zmäkčovadlo
butyl methoxydibenzoylmethane

ochranný faktor proti slnečnému žiareniu
methylpropanediol

rozpúšťadlo
octocrylene

ochranný faktor proti slnečnému žiareniu
syntetic beeswax
syntetický vosk
upravuje konzistenciu, starostlivosť o pokožku
cetyl palmitate

stabilizátor
behenyl alcohol

stabilizátor
glyceryl stearate citrate

emulgátor, premasťuje
hydrogenated coco-glycerides
hydrogenované kokoglyceridy
zlepšuje konzistenciu
C12-15 alkyl benzoate

zmäkčovadlo a zahusťovadlo
bis-ethylhexyloxyphenol methoxyphenyl triazine

ochranný faktor proti slnečnému žiareniu
aluminum starch octynylsuccinate

stabilizátor, absorbent
sodium lactate
soľ kyseliny mliečnej
zvlhčuje
polymethylsilsesquioxane
silikón
vyhladzuje
stearyl alcohol

premasťuje
urea
močovina
účinná zložka, hydratuje
sodium hyaluronate
soľ kyseliny hyalurónovej
tvorí ochranný film a chráni pokožku
glycine soja germ extract
extrakt zo sóje
starostlivosť o pokožku
arginine hcl

účinná zložka, udržuje vlhkosť
dimethicone
silikón
vyhladzuje
carbomer

vytvára ochranný film
trisodium edta

chelačné činidlo
ethylhexylglycerin

deodorant
phenoxyethanol

konzervant




Samotný krém je v obale s praktickým aplikátorom. Pomocou neho si vieme vytlačiť potrebné množstvo krému. Krém je bielej farby a necítiť z neho žiadnu arómu. Patrí k hutnejším krémom, no rozotiera sa a vsakuje dobre. Očné okolie nedráždi, rozumie si aj s make-upom. S mojim zimným problémom - suchým očným okolím si poradil výborne. Očné okolie bolo pekne hydratované a nemala som problém so striedaním teplôt. Používala som ho ďalej i na jar a v lete a rovnako som s nim bola spokojná aj v týchto ročných obdobiach. Sľubované vypĺňanie vrások som si veľmi nevšimla. Nemyslím si však, že to niektoré krémy dokážu. Skôr ich beriem ako prostriedok na predcházanie vzniku vrások a to sa dá zhodnotiť len veľmi ťažko a po dlhom období. Hydratuje však skvele.

plusy:
  • hutná konzistencia
  • bez vône
  • skvele hydratuje
  • vhodný najmä na zimné obdobie
  • chráni očné okolie pred slnečným žiarením
mínusy:
  • žiadne
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Aký je váš obľúbený výrobok od značky Eucerin?

Komentáre

  1. Teda o tomto produktu slyším poprvé a moc mě zaujal :).
    Beauty by K.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Eucerin sa v recenziach na blogoch vela neobjavuje, no podla mna ide o kvalitnu a cenovo dostupnu znacku.

      Odstrániť
  2. Mala som z tejto značky jeden očný krém z radu Aqua porin. A z tohto radu som mala rada aj denný pleťový krém, no myslím, že sa už momentálne nevyrába čo je škoda. A ešte majú podľa skvelý fakt liečivý béžový korektor na akné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Očne krémy od tejto značky plánujem preskúmať podrobnejšie :-)

      Odstrániť
  3. Mě od Eucerinu vyhovovalo tělové mléko :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som neskúšala. Na telové mlieka nemám špeciálne požiadavky, takže v tejto oblasti sa uspokojím aj s lacnejšími produktmi.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky