Najlepšie šampúchy proti lupinám

Veľmi dlho som hľadala účinný šampón proti lupinám a seboroickej dermatitíde. Moje hľadanie sa stretávalo s väčším, či menším úspechom. Keď som našla účinný šampón, jeho cena vždy presahovala desať eur. Ak máte dlhé husté vlasy a pri umývaní nanášate a oplachujete šampón dvakrát, ľahko si spočítate, že taký šampón vám vydrží sotva mesiac. Niekedy síce siahnem aj po drahších kúskoch. Veď produkty treba striedať, aby si pokožka nezvykla a šampón neprestal účinkovať. Podarilo sa mi však nájsť aj cenovo veľmi priaznivé kúsky na problematickú vlasovú pokožku. Sú to šampúchy od slovenskej značky prírodnej kozmetiky Ponio - šampúch s čajovníkom a citrónovou trávou a ichtamolový šampúch. Ktorý z nich je účinnejší a ktorý si vybrať? Možno sa vám bude hodiť ich dnešný súboj.
Použitie
Šampúchy majú pevnú konzistenciu. Používajú sa podobne ako mydlo aj keď z hľadiska zloženia s mydlom nemajú absolútne nič spoločné. Stačí ich vziať do ruky, navlhčiť, "namydliť" a bohatou penou umývať vlasy. Z času na čas mám síce chuť na návrat k tekutým šampónom, no dá sa na to pekne zvyknúť. Šampúchy sú praktické na cestovanie. Sú ľahšie, zaberú menej miesta a v prípade núdze ich môžete použiť aj ako sprchový gél, alebo čistič kozmetických štetcov.
Bodové hodnotenie: po jednom bode pre oba šampúchy 


Cena a balenie
Od balenia do tenkého papiera prešlo Ponio ku praktickejším kartónovým obalom. Stále však ide o ľahko recyklovateľný materiál. Predávajú sa v dvoch veľkostiach. Menšie 30 g balenie by malo zodpovedať 200 ml tekutému šampónu a väčšie 60 g balenie zase väčšiemu 400 ml tekutému šampónu. Ja odporúčam objednávať rovno väčšie balenie. Lepšie sa s nim manipuluje, dlhšie vydrží, z hľadiska obalového materiálu je ekologickejšie. Cena oboch šampúchov veľkosti 60 g je 7,80 €. Menšia veľkosť sa predáva za 4,20 €.
Bodové hodnotenie: po jednom bode pre oba šampúchy

Zloženie
V oboch prípadoch ide o ručne vyrábané produkty, bez obsahu rizikových látok. Ichtamolový šampúch bojuje s lupinami a svrbeniu najmä vďaka ichtamolu farmeceutickej kvality. Druhý šampúch pracuje skôr na princípe esenciálnych rastlinných olejov. V oboch šampónoch vidíme tiež pyrithion zinočnatý, známy zo šampónov proti lupinám.
Bodové hodnotenie: po jednom bode pre oba šampúchy  

ponio:
ICHTAMOLOVÝ ŠAMPÚCH
ŠAMPÚCH TEA TREE A LEMONGRAS
sodium lauryl sulfoacetate (tenzid)
sodium lauryl sulfoacetate (tenzid)
sodium lauroyl glutamate (tenzid)
sodium cocoyl isethionate (tenzid)
sodium cocoyl isethionate (tenzid)
aqua (voda)
aqua (voda)
zea mays starch (kukuričný prášok)
Ichtamollum (ichtamol)
glycerine (gkycerín)
coco-glucoside (tenzid)
panthenol (provitamín B5)
glycerine (gkycerín)
cetearyl alcohol
panthenol (provitamín B5)
crambe abyssinica seed oil (olej z katranu)
cetearyl alcohol
olea europaea fruit oil (olivový olej
vitis vinifera oil (hroznový olej)
zinc pyrithione (pyrithion zinočnatý)
coconus nucifera oil (kokosový olej)
cymbopogon flexuosus oil (vôňovcový olej)
zinc pyrithione (pyrithion zinočnatý)
melaleuca alternifolia oil (čajovníkový olej
helianthus annuus seed oil (slnečnicový olej)
helianthus annuus seed oil (slnečnicový olej)
rosmarinus officinalis leaf extract (rozmarínový extrakt)
rosmarinus officinalis leaf extract (rozmarínový extrakt)
citric acid (kyselina citrónová)
chlorella pyrenoidosa powder (prášok zo zelenej riasy)

citric acid (kyselina citrónová)

citral (vonná zložka)

geraniol (vonná zložka)

limonene (vonná zložka)

linalool (vonná zložka)

citronellol (vonná zložka)

eugenol (vonná zložka)
 

Vôňa a farba
Ichtamolový šampúch je charakteristický ichtamolovou arómou. Niekto by povedal, že vonia. Niekto zase naopak, že smrdí. Ja sa neprikláňam ani k jednej strane. Je to jednoducho aróma farmaceutického ichtamolu a tak to treba aj brať. Určite každý mal niekedy doma ichtamolovú masť z lekárne, takže si vie posúdiť, či by mu taká vôňa vadila alebo nie. Mne nijako neprekáža.  Šampúch je ichtamolom sfarbený do hneda a hnedá farba z vlasov pri oplachovaní aj steká. Vaňu však nefarbí.
V šampúchu s čajovníkom a citrónovou trávou dominuje príjemná vôňa esenciálnych olejov. Farba je biela s ozdobnou zelenou guľôčkou v strede. Vlasy nefarbí.
Bodové hodnotenie: jeden bod pre šampúch čajovník - citrónová tráva

Účinok
Ichtamolový šampúch používam, keď má moja pokožka zlé obdobie. To znamená že sa vo zvýšenej miere tvoria lupiny, pokožka svrbí. Proste stavy seboroickej dermatitídy. Tento šampúch je účinnejší. Čajovníkový šampón používam na udržanie dobrého stavu, na zmenu, aby si pokožka na ichtamol nezvykla. Je menej účinný, no ak nemáte chronický výskyt lupín, úplne vám postačí aj ten. 
Bodové hodnotenie: jeden bod pre ichtamolový šampúch



Výsledok: Ktorý šampúch to teda vyhral? Súboj skončil nerozhodne. Oba sú súper a opakovane si oba kupujem. Netreba zabúdať na to, že prípravky treba striedať. Ak si totiž pokožka zvykne, môžeme sa pustiť do dlhého hľadania ďalšieho účinného šampóna.


Máte skúsenosť so šampúchmi? Máte nejaký overený kúsok, ktorý môžete odporučiť?

Komentáre

  1. Já a lupy, tak to je téma na román. A vše co mi od nich pomůže vyplatím zlatem :D :-) vypadají skvěle, já jsem zkoušela jednou tuhý šampón od Navia a byla jsem nadšená a mile překvapená jak takovej prcek umí překvapit. Od té doby se odhodlávám k nějakému dalšímu, ale zatím na to nepřišlo. a především se snažím vypotřebovat křečkovy zásoby. :_)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rozmyslala som aj o Navii, no citala som recenziu, kde blogerka pisala, ze vysusuje pokozku. V mensom baleni mu vsak mozno casom dam sancu.

      Odstrániť
  2. Nejaké som už skúsila, mala som Naviu Maccu aj Santalové drevo. To santalové drevo sa mi zdalo, že vlasy trochu zaťažuje a nemajú nejaký objem. Macca sa mi páči viac. Od Ponia som si kúpila cukrovú pivonku, no zatiaľ neviem objektívne zhodnotiť ako funguje, mala som ju počas dovolenky. Ako píšeš, tuhé produkty sú na cestovanie skvelé, hlavne do lietadla, nezapočítavajú sa za cenné mililitre. Tento má na môj vkus trochu nič moc obal, Navia sa mi zdala lepšia. Momentálne skúšam šampón Cien, trochu mi na naň namotala a páči sa mi.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja proti obalu nemam nic. Je ekologicky a ja si sampuch aj tak prekladam do plastoveho obalu od kremu. Kto vsak chce, moze si objednat aj pekne plechove nadoby urcene priamo na sampuch.

      Odstrániť
  3. Ichtamol je taká moja istota, ktorú mám doma vždy keby niečo. Inak mám najradšej verziu Orient Chai.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ichtamol beriem ako sucast kozmetickej "lekarnicky" :-)

      Odstrániť
  4. S těmito šampony nemám prozatím žádné zkušenosti, ale vypadají skvěle:)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky