Lupiny a svrbenie vlasovej pokožky už nie sú problémom

Problémy s vlasatou časťou hlavy vedia poriadne potrápiť. Chronický výskyt lupín, či svrbenie pokožky môžu byť spôsobené nevhodnou kozmetikou, no môžu to byť i prejavy seboroickej dermatitídy. Niekomu postačí zmeniť šampón a niekto potrebuje tento problém riešiť špeciálnymi prípravkami, ktoré tlmia prejavy tohto nepríjemného kožného ochorenia. Ja som mala to šťastie, že skvelé a účinné prípravky proti seboroickej dermatitíde som našla na prvý pokus. Nekupovala som však na slepo a inšpirovala som sa recenziami na blogoch. Konvenčnú Biodermu na svojom blogu chválila Veronika a s prírodným olejom Khadi bola spokojná Silvia. Nuž vyskúšala som i ja a veru dnešná recenzia bude pozitívna. Ak teda hľadáte účinný prípravok proti lupinám a svrbeniu pokožky, klikli ste na správne miesto.

Krém na šupiny vo vlasoch ABCDerm Babysquam BIODERMA by som si sama od seba určite nekúpila. Koho by napadlo, že výrobok určený na novorodeneckú pokožku pomôže i dospelým ľudom? Pracuje na princípe intenzívnej hydratácie a najmä na princípe keratoregulácie. V prípravku sa nenachádza obrovské množstvo zložiek, ktoré by mohli dráždiť pokožku. Dokonca ani podľa databázy EWG výrobok neobsahuje "High Hazard" látky.

BIODERMA - ABCDerm Babysquam
aqua   |   voda   |  rozpúšťadlo
glycerin   |   glycerín   |  viaže vodu
butyrospermum parkii butter   |   bambucké maslo   |  hydratuje
DI-C12-13 alkyl malate   |   diester kyseliny mliečnej   |  rozkladá vrstvu odumretých buniek
isotridecyl stearate   |   koemulgátor 
galactoarabinan   |   rozkladá vrstvu odumretých buniek
behenyl alcohol   |   stabilizátor
zea mays starch   |   kukuričný škrob   |  absorbčné vlastnosti
sucrose stearate   |   stearát sacharózy  |  emulgátor
tocopheryl acetate   |  vitamín E   |  antioxidant
1,2-hexanediol   |   rozpúšťadlo
capryloyl glycine   |   kondicionér
caprylyl glycol   |   starostlivosť o pokožku
xanthan gum   |   xantánová guma |  zahusťovadlo a spojivo
citric acid   |   kyselina citrónová |  úprava ph
sodium phytate   |   chelačné činidlo
sodium hydroxide   |   hydroxid sodný   |  chelačné činidlo

Výrobok je balený v tube ako klasický krém. Po otvorení balenia a vytlačení výrobku, krém farbou i konzistenciou pripomína. Keď sa sústredíme na vôňu a ku krému privoniame, ucítime chemický pach. Pri nanášaní na vlasy však túto arómu necítiť. Krém sa nanáša do vlasovej pokožky. Nechá sa tridsať minút pôsobiť a následne sa umyje šampónom na vlasy. Počas svojho pôsobenia spôsobí uvoľnenie nahromadených šupín, uľaví od svrbenia pokožky a predchádza vzniku nových lupín. Použitie je komfortné, nezaberá veľa času a účinok je viditeľný. Ak máte problém s vlasovou pokožkou, tak by vás mohla zaujať informácia, že sa v množstve 40 ml predáva za približne 12 €. Mám však skúsenosť, že býva často vypredaný a je potrebné prejsť viacero lekárni.



Vlasový olej proti lupinám a svrbeniu pokožky hlavy KHADI je produktom pochádzajúcim z Indie. Kým so značkou Bioderma som mala už bohatú skúsenosť, so značkou Khadi sa stretávam až teraz. Je však pravda, že som ju bežne vídavala vari v každom bioobchodíku. Problém s dostupnosťou veru nebol. Podľa popisu je vyrobený podľa ajurvédskej receptúry. Toto však ide úplne mimo mňa. Ajuverdou som sa bližšie nikdy nezaoberala. Skôr ma zaujalo, že ide o čisto prírodný výrobok s certifikátom BDIH. Podľa databázy EWG však obsahuje  "High Hazard" látky. Ide o vonné zložky, ktoré sú súčasťami esenciálnych olejov. Konkrétne citral a geraniol. Slovenské zastúpenie značky Khadi uvádza, že ich značka používa ako konzervanty. Podľa databázy EWG ich riziko spočíva v tom, že na citlivejšej pokožke môžu vyvolať alergickú reakciu. V publikácia, ktorú napísal Vít Syrový - Tajemství kosmetiky, sa však dočítate, že ide o neškodné látky. Rôzne zdroje - rôzne informácie. Ja osobne sa týmto látkam v kozmetike nevyhýbam.

KHADI- vlasový olej - balsam
sesamum indicum seed oil  |   sézamový olej   |  starostlivosť o pokožku
brassica junea seed oil  |   horčicový olej   |  starostlivosť o pokožku
trigonella foenum graecum seed extract  |   extrakt zo senovky gréckej   |  starostlivosť o pokožku
citrus medica limonum eeśsentrial oil  |   citrónový olej   |  starostlivosť o pokožku
cinnamorum camphora extract  |  gáfor  |  dezinfekčné účinky
melaleuca alternifolia essential oil  |   čajovníkový olej   |  starostlivosť o pokožku
azadrirachta indica leaf extract   |   neem prášok   |  starostlivosť o pokožku     
tocopherol   |  vitamín E   |  antioxidant
citral   |  vonná zložka
geraniol   | vonná zložka
linalool   |  vonná zložka
limonene   |  vonná zložka

Olej je balený v praktickom sklenenom obale s dostatočne dlhou pipetou, ktorá dosiahne až na dno. To naozaj nebýva pravidlom. Žiadna časť obalu sa neošucháva, nešmýka, nepadá z ruky. Dokonca ani papier nie je ani po dlhom používaní umastený, hoci pri manipulácií sa ho určite dotkneme rukami od olejového prípravku. Olej má medovohnedú farbu a pomerne zvláštnu ťažšiu vôňu. Nie je to však nič hrozné, čo by sa nedalo vydržať. Olej sa nanáša do vlasovej pokožky pred umývaním vlasov. Po pol hodine sa spolu s vlasmi umyje bežným šampónom. Olej pokožku upokojí, odstráni lupiny a predchádza tvorbe nových. Z vlasov sa umýva dobre a jeho vôňu už po umytí nie je cítiť. Ak vás tento produkt zaujal, v množstve 100 ml sa predáva za približne 11 €.



Ak mám oba produkty porovnať, musím napísať, že oba sú rovnako účinné a efektné. Oba mi pomáhajú. V prospech Khadi hovorí to, že je prírodný s certifikátom prírodnej kozmetiky. Bioderma má pohodlnejšiu aplikáciu. Predsa len krém nebude stekať, kým pri oleji sa to môže stať. Odporúčam však oba a oba si znovu i kúpim. Nechcem totiž, aby si moja pokožka na výrobok zvykla a ten by prestal účinkovať. Výrobky proti lupinám sa odporúča striedať a toho sa držím. Veď sú oba skvelé.


Máte nejaký osvedčený produkt proti svrbeniu vlasovej pokožky, lupinám či seboroickej dermatitíde? Budem rada, keď sa s nim podelíte v komentároch. Určite to viacerým ľuďom pomôže.

Komentáre

  1. Ja za seba môžem určite odporučiť rozmarínové vlasové tonikum od Weledy! Za čas, ktorý ho používam netrpím takmer vôbec lupinami ani vysušenou pokožkou hlavy. Pomerne dobre funguje aj proti svrbeniu vlasovej pokožky. Veľkou výhodou tohto tonika je i jeho aplikácia - nanáša sa na pokožku umytých vlasov a netreba sa obávať žiadneho zmastnenia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toto mi napriklad az tak nesadlo. Vyskusala som, no znovu sa k nemu nevratim.

      Odstrániť
  2. Od Biodermy mám velmi ráda micelární vodu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Som rada, že si s olejom spokojná. Ja našťastie posledného polroka som ho ani nepotrebovala, takže musím zaklopať. Ale ďakujem za tip na tú Biodermu, určite ju po minutí oleja vyskúšam :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Potom je naozaj ucinny, ked jeho ucinok trva tak dlho :-) Ja ho tiez teraz pouzivam uz len sporadicky a skor ako prevenciu. Je skvely.

      Odstrániť
  4. Ty jo, tak super! Asi olej Khadi vyzkouším, nehledě na krásný indický obal:-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky