Prírodná kozmetika z Lidla

Na zahraničných blogoch o prírodnej kozmetike som už dávnejšie zahliadla, že obchodný reťazec Lidl má v ponuke vlastný rad prírodnej kozmetiky, ktorý sa pýši dokonca i certifikátom NATRUE. Prirodzene keď som túto kozmetiku zahliadla v letáku, hneď som sa vybrala na prieskum do predajne. Z toho, čo som si prečítala na obaloch a INCI, by som túto kozmetiku kvalitatívne i cenovo prirovnala ku kozmetike Alverde. Čo je vlastne fajn. Ja som si na vyskúšanie vybrala dva očné krémy a anticelulitídový telový olej. Ako obstáli? To sa dozviete v dnešnej recenzií.

Očné krémy sa predávajú za približne 2 - 3 €. Balené sú v klasickej plastovej tube, ktorá je ešte navyše v papierovom obale. To mi už príde zbytočné a vzhľadom na to, že ide o prírodnú kozmetiku, mohli dbať aj na tento faktor a šetriť životné prostredie. Základom zloženia v oboch krémoch je voda, jojobový olej, glycerín, slnečnicový olej. Práve toto mi pripomína kozmetiku Alverde. Potom už pri pohľade na INCI vidíme nejaké tie odlišnosti. Ružový krém samozrejme obsahuje olej z ruže, ktorý je na ôsmom mieste v zložení. Za zmienku stojí určite i olej hroznový. Krém s olejom z granátového jablka túto zložku obsahuje na desiatom mieste v zložení. Zaujal ma ešte mandľový olej a olej z palmy babasu.

očné krémy CIEN
očný krém s olejom z divokej ruže
očný krém s olejom z granátového jablka
aqua (voda)

aqua (voda)

simondsia chinensis seed oil (jojobový olej)
glycerin
glycerin
helianthus annuus seed oil (slnečnicový olej)
helianthus annuus seed oil (slnečnicový olej)
simondsia chinensis seed oil (jojobový olej)
cetearyl alcohol
cetearyl alcohol
vitis vinifera seed oil (hroznový olej)
prunus amygdalus dulcis oil (mandľový olej)
glyceryl stearate citrate
glyceryl stearate
rosa canina fruit oil (olej z ruže)
citrate
caprylic/capric triglyceride
dicapryl ether
glyceryl stearate
punica granatum seed oil (olej z granátového jablka)
tocopherol (vitamín E)
orbignya oleifera seed oil (olej z palmy babasu)
xanthan gum (xantánová guma)
glyceryl stearate
ubiquinone
tocopherol (vitamín E)
phytic acid (kyselina fytová)
xanthan gum (xantánová guma)
citric acid (kyselina citrónová)
ubiquinone
sodium benzoate
phytic acid (kyselina fytová)

citric acid (kyselina citrónová)

sodium benzoate


Hoci sa krémy zložením líšia, účinok je vcelku rovnaký. Majú ľahkú konzistenciu a dobre sa rozotierajú. Vsakujú priemerne dlho. Ružový krém je bez vône. V kréme s granátovým jablkom cítiť práve vôňu tohto ovocia, ktorá mne nie je práve najpríjemnejšia. Účinok na očné okolie som však pri ani jednom z nich nepozorovala. Očné okolie síce nebolo suché, no ja by som už od očného krému očakávala nejaké to vypnutie, či pocit hydratácie. Krémy ma nebavili a spotrebovala som ich prevažne na hydratáciu dekoltu. Znovu po nich nesiahnem. Podľa mňa ide o priemerné produkty, ktoré by mohli zaujať vekovú kategóriu okolo dvadsiatky.


Cien olej proti celulitíde s brezovým olejom sa predával ze približne 3 - 4 €. Množstvo 100 ml je uskladnených v praktickej sklenenej fľaštičke s plastovou pumpičkou. Výrobca podobne ako pri predošlých výrobkoch použil ešte zbytočný papierový obal. Zloženie nie je vôbec zlé. Okrem lacnejšieho slnečnicového a sójoveho oleja výrobca použil aj olej z jadier marhule, olej z palmy babasu, avokádový či mandľový olej. Koenzím Q10, vitamín E, extrakt z brezy a nechtíka si tiež zaslúžia svoju pozornosť.

CIEn – anti-cellulite oil Birch
INCI:
Popis:
helianthus annuus seed oil
slnečnicový olej
starostlivosť o pokožku
prunus armeniaca kernel oil
olej z jadier marhule
starostlivosť o pokožku
orbignya oleifera seed oil
olej z palmy babasu
starostlivosť o pokožku
persea gratissima oil
avokádový olej
starostlivosť o pokožku
prunus amygdalus dulcis oil
mandľový olej
upokojujúce a regeneračné účinky
glycine soja oil
sójový olej
starostlivosť o pokožku
parfum

vonné zložky
betula alba leaf extract
extrakt z brezy
starostlivosť o pokožku
rosmarinus officinalis leaf extract
rozmarínový extrakt
starostlivosť o pokožku
calendula officinalis flower extract
nechtíkový extrakt
starostlivosť o pokožku
ubiquinone
koenzím Q10
chráni bunky a pomáha spaľovaniu
tocopherol
vitamín E
konzervuje
benzyl alcohol

konzervant, rozpúšťadlo, vonná látka
citral

vonná zložka
limonene

vonná zložka
linalool

vonná zložka


Olej je primárne určený na celulitídu, no myslím, že už všetky máme dostatok skúsenosti, aby sme od takéhoto prípravku naozaj čakali účinok. Olej som už rovno kupovala s tým, že ho budem používať ako telový olej s tým, že pleť má hydratovať a ak ju pomôže aj mierne spevniť, bude to fajn. Veľkým plusom prípravku je jeho nádherná vanílkovo-pomarančová vôňa. To ma najmä v tomto zimnom období na ňom veľmi baví. Vôňa dokonca zostáva na pokožke. Rozotiera sa dobre, vsakuje priemerne rýchlo. Na celulitídu samozrejme nefunguje. Pleť je však po ňom hydratovaná a mám pocit, že poskytuje i mierne vypnutie pokožky.  S prípravkom som veru spokojná a rada po ňom siahnem znovu.


Vedeli ste, že Lidl má i prírodnú kozmetiku? Vyskúšali ste niečo z tejto zelenej rady?

Komentáre

  1. Po očnom kréme som pokukovala, ale nakoniec už ružový nemali a ten s granátovým jablkom ma nelákal. Chytila som akurát spchový gél, ktorý bol skvelý, pokožku nevysušoval a aj to balenie sa mi veľmi páčilo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sprchové gély som prehliadla. Tak možno nabudúce.

      Odstrániť
  2. Ocny krem som mala, podla mna je to taky bezny krem, ktory ani neuskodi ani po nom nevidno ziadne extra ucinky. Pouzivam aktualne aj olej proti celulitide je podla mna fajn, tiez odhliadam od nazvu ze je proti celulitide kupovala som si ho ako telovy olej, a tiez mozem potvrdit ze je na tele velmi prijemny, krasne vonia, kupila by som si ho urcite aj v buducnosti.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak, ako telový olej je super. Vôňa je úžasná.

      Odstrániť
  3. Mám pripravený doma ten granátový, som naň zvedavá. Všeobecne preferujem gélové konzistencie, tak uvidíme. Ale veľké nádeje do ňho zas nevkladám... aký je tvoj obľúbený očný krém?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mam rada ocne kremy od Joik, Clarins a Eucerin. Pohybuju sa sice vo vyssich cenovych kategoriach, no vysledok je viditelny. Od tychto lacnejsich uz upustam. Su vhodne skor pre vekovu kategoriu cca 20 r.

      Odstrániť
  4. To jsem vůbec nevěděla, že Lidl něco takového má!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. O "lídlácké" kosmetice už jsem se doslechla a to samou chválu... Jinak bych Vás ráda pozvala k sobě na blog , kde právě běží soutěž o psí motýlky a šátky :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky