Šampúchovanie

Už niekoľko týždňov obohacuje moju slovnú zásobu krásne, originálne, nápadité slovo šampúch. Okrem toho, že ide o kombináciu slóv šampón a pampúch, predstavuje efektívny, účinný a cenovo prijateľný prostriedok proti neustálemu svrbeniu hlavy a lupinám. Inými slovami voči prejavom seboroickej dermatitídy. Na tento problém mi pomáha šampón proti lupinám od mojej obľúbenej Annemarie Börlind, ktorý však patrí do vyšších cenových kategórií. A keďže šampóny je potrebné striedať, aby si pokožka na výrobok nezvykla a aby výrobok neprestal účinkovať, som veľmi rada, že som vďaka ponuke e-shopu Krásna každý deň našla účinnú a cenovo veľmi prijateľnú variantu šampónu na prejavy seboroickej dermatitídy.




Podľa oficiálneho popisu je šampúch určený na problematickú pokožku hlavy s ekzémom, psoriazou a seboreu. Netradičné je jeho použitie. Roky sme totiž zvyknuté na tekuté šampóny a k údivu fungujú i šampóny pevné. Šampón sa používa podobne ako mydlo aj keď s mydlom nemá absolútne nič spoločné. Stačí ho vziať do ruky, navlhčiť, "namydliť" a bohatou penou umývať vlasy. Šampón sa predáva v dvoch veľkostiach. Menšie 30 g balenie zodpovedá približne 200 ml tekutého šampónu a stojí približne 3,30€. Väčšie 60 g balenie vydrží približne toľko použití ako 400 ml klasického šampónu a možno ho kúpiť za približne 6,20 €. Takže šampón má naozaj viac ako priaznivé ceny. Rovno poviem, že ak by som ja sama vymyslela taký skvelý výrobok, určite by som za neho pýtala vyššiu sumu.



ponio: šamúch s ichtamolom a pyritiónom zinku
INCI:
Popis:
sodium lauryl sulfoacetate
tenzid
povrchovo aktívna látka, umývanie
sodium lauroyl glutamate
tenzid
povrchovo aktívna látka, umývanie
sodium cocoyl isethionate
tenzid
povrchovo aktívna látka, umývanie
aqua
voda
rozpúšťadlo
ichtamollum
ichtamol, vzniká destiláciou živičných bridlíc
znižuje tvorbu kožného mazu, protisvrbivé, protizápalové účinky
coco-glucoside
tenzid
povrchovo aktívna látka, umývanie
glycerine
glycerín
účiná zložka, viaže vodu
panthenol
pantenol              (provitamím B5)                                    
podporuje obnovu buniek a regeneráciu
zinc pyrithione
pyrithion zinočnatý
účinná zložka proti lupinám
cetearyl alcohol

starostlivosť o pokožku, chráni pred vlhkosťou
vitis vinifera oil
hroznový ole
starostlivosť o pokožku a vlasy
coconus nucifera oil
kokosový olej
starostlivosť o pokožku a vlasy
helianthus annuus seed oil
slnečnicový olej
starostlivosť o pokožku a vlasy
Rosmarinus officinalis leaf extract
rozmarínový extrakt
starostlivosť o pokožku a vlasy
citric acid
kyselina citrónová
úprava ph, konzervačné účinky

Výrobky značky Ponio síce zatiaľ nemajú certifikát prírodnej kozmetiky, ale podľa zloženia vidíme, že nič problematické neobsahujú. Aj podľa databázy EWG v zložení nie je žiadna "High Hazard" látka.



Šampúch je charakteristický ichtamolovou arómou. Niekto by povedal, že vonia. Niekto zase naopak, že smrdí. Ja sa neprikláňam ani k jednej strane. Je to jednoducho aróma farmaceutického ichtamolu a tak to treba aj brať. Určite každý mal niekedy doma ichtamolovú masť z lekárne, takže si vie posúdiť, či by mu taká vôňa vadila alebo nie. Mne nijako neprekáža. Vďaka množstvu peny, ktorú dokáže vyprodukovať sa používa veľmi dobre. Nikdy by som nepovedala, že prírodná kozmetika dokáže takto peniť. Vlasy umyje dobre a vlasy sa tiež po umytí dobre upravujú aj bez použitia kondicionéra či masky. A teraz to najdôležitejšie. Svrbenie pokožky zmizlo na 100 % a lupiny na 98 %. Tie dve percentá predstavuje už iba niekoľko šupiniek tesne pred plánovaným umývaním hlavy. 

plusy:
  • účinkuje proti svrbeniu hlavy
  • účinkuje proti lupinám
  • pení
  • lacný
  • prírodná kozmetika od lokálneho výrobcu
  • originálny
  • papierový obal šetrí životné prostredie
mínusy:
  • žiadne
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Ak nemáte vyslovene ekzém, psoriazu, či seboroickú dermatitídu, trpíte len bežnými lupinami a ste zároveň zaťažené na vône, môžem odporúčiť šampúch proti lupinám Orient Chai od rovnakej značky, ktorý som si pred časom kúpila na vianočných trhoch. Tá vôňa. To sa ani nedá opísať. To musíte ovoniať. Šampúch som najskôr odložila do skrine s oblečením, aby krásne prevoňal všetko čo je odložené v skrini. Neskôr som ho začala používať aj k tomu, načo je vlastne určený - na umývanie vlasov. Učinok bol tiež dobrý. Svrbenie sa nekonalo žiadne a lupiny sa z 90 % stratili tiež. V podstate oba sú skvelé a určite do nákupného košíka dám aj ďalšie balenia.


Vyskúšali ste šampúchovanie?



Ďakujem e-shopu Krásna každý deň za poskytnutnutie ichtamolového šampúcha na zrecenzovanie.

Komentáre

  1. Tuhé šampony jsem ještě nezkoušela, ale docela mě to láká :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aj ja som si obľúbila šampúchy od Ponio, sú skvelé :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Takže Tebe sedel? Tak potom do ňho idem aj ja :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Na oba dva jsem koukala a trochu se bála vyzkoušet. Z těch přírodních šampuků jsem na vlasy zkoušela Soaphorii a byla to tragédie, tuhé šampony jsem pak měla od Lush, ale to zase není úplně příroda. Na ten Orient Chai si obzvlášť brousím zoubky a když říkáš, že jsou dobré, tak budu muset vyzkoušet! Moc hezká recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Orient Chai je pouzitelny aj na prevonanie skrine. Urcite odporucam.

      Odstrániť
  5. no.slovo šampúch mi nie je sympatické /rovnako ako prenoska/ ale šampon je to skvelý.v jednoduchosti je krása.s mojimi jemnými suchými vlasmi porobil doslova zázraky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne vyhovoval aj na mastne, takze mozno bude univerzalny.

      Odstrániť
  6. Tuhé šampóny mám rada a práve tento ma momentálne čaká v skrini, kým ho konečne vyskúšam. Už sa neviem dočkať.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky